Skip to main content

Posts

Elektrikli Otomobillere Hazır Olun

Geçtiğimiz yıl (bunu yıllar sonra okuyacaklar için söyleyelim; 2011'de) 864 küsür bin adet binek ve hafif ticari araç satılmış Türkiye'de. Bu rakam  otomotiv sektöründe   tarihimizdeki en yüksek satış rakamı. Geçen yıldan 100 küsür bin adet fazla. Buna rağmen, sektörün daralmasındna dolayı (özellikle geçen yılın son çeyreğinde) genel olarak beklentilerin altında kalan bir satış rakamıdır bu.  Peki 2012'de Türkiye'de otomotiv pazarında neler olacak? Elektrikli? Hiç sanmıyorum. Çünkü bunun için gerekli altyapı ve bilgi halen eksik. Örneğin elektrkli bir araç kaza yaptığında ona gerekli önlem almadan müdahale etmenin yüksek voltajlı riskleri var. Hem halkın, hem de itfaiye gibi destek birimlerinin eğitilmesi ve bilgilendirme gerekiyor.  Yine de gelecek elektirikli otomobilde. Çünkü hem karbon salınımı çok az (her nekadar biz çevreye, doğaya duyarlı bir millet olmadığımız için bu yönü pek umurumuzda değilse de) hem de yakıt tüketimi. Yakıt tüketimi mi? Bu araçlar...

Euro NCAP Kaza Testi ve Mitsubishi

Mitsubishi'nin araç güvenliği konusundaki hassasiyeti ve öncü yaklaşımı biliniyor. Araçların Euro NCAP kaza testlerinde 5 yıldız alması da bunun kanıtı.  Önce Euro NCAP 'ten biraz bahsedeyim. Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı ya da kısa adıyla Euro NCAP, Avrupa pazarına çıkacak araçların güvenlliklerini test ediyor. Yani kısaca çarpışma testleri yapıyor. Neredeyse tüm Avrupa ülkeleri tarafından desteklenen kurum, test sonuçlarını "yıldızlı" bir değerlendirmeyle açıklıyor. Web sitesinden çeşitli otomotiv markarlının test sonuçlarını ve ne kadar güvenli olduklarını görebilirsiniz. İşte Mitsubishi ASX 'in NCAP test görüntüleri; Testlerde araç ön, yan ve direk çarpışma testlerinden geçiyor. Böylece sürücü, yolcu, çocuk ve yaya güvenliği açısından aracın ne durumda olduğu görülmüş oluyor. Bu testlerden en iyi sonucu alan araç 5 yıldız'la ödüllendiriliyor. Filmde dikkatinizi çekti mi bilmiyorum. Kaza sırasında yaşam alanı dediğimiz sürüc...

Biz Türküz Bize Birşey Olmaz

Çok trafik kazası yaşıyoruz. Çok fazla can ve mal kaybı, çok fazla acı...  Tedbir ve Araç güvenliği bunları önlemenin iki temel yolu. Mitsubishi bu konuda hassas ve öncü yaklaşımlara sahip. Araçların Euro NCAP kaza testlerinde 5 yıldız alması bunun kanıtı. Anlatacağım. Ama önce; Neden bu kadar çok kaza ve kaza kaynaklı yaralanma ve ölüm yaşıyoruz? Yaşanan bu acıların araç sayısı, insan sayısı ya da trafik yoğunluğuyla ilişkisi var elbette ama asıl nedenler; 1. Bilinçsiz araç kullanma (Şuursuz, akılsız da olur) Ehliyeti nasıl aldığı tartışılır şoförler, alkollü, uykusuz, yorgun, öfkeli, adet gününde, canı burnunda, aşk acısı çeken, kendini yolların kralı sanan, megaloman şoförler... Ehliyet kemeri takmayan, kontrollü hız yapmayı bilmeyen yolların aslanları... Bir de aslında ayrı bir başlık altına alınması gereken minibüs, taksi ve otobüs şoförleri gibi trafik kurallarının "diğer şoförler" için hazırlandığına gerçekten inanan şoförler. 2. Bilinçsiz yolcu (Şu...

Darth Vader ve Batman'den Tai Chi Dersi

Three Diamonds and Mitsubishi

Let me talk a bit about Mitsubishi Motors; Mitsubishi is a company founded on sea transportation in 1800s. The firm's name comes from Mitsu (three) and bishi (a plant also known as lake chestnut).  It consists of three red parallel edges that touch each other in the emblem. The emblem is mostly three diamonds (known as three diamonds). Over time, Mitsubishi company turns from shipping to many areas such as shipping, insurance, and shipbuilding. Subsequently, business lines that expand from banking to aircraft making to heavy industry follow.  During the Second World War, they produced the famous "Zero" fighter planes of the MitsubishiA6M or the Japanese as it is known.  These planes, which have been engraved into memories by Kamikaze attacks, become the rulers of the sky until their allies make aircraft that can stand up to them with their superior engine powers. After 1945, Mitsubishi remains one of the dynamics of the Japanese economy. Adopting technolo...

İlk E-Book’um Yayında

Karşınızda ilk e-book’um; Bir Kapıcının Sıradan Hayatı . Aşağıdaki linkten ücretsiz indirip okuyabilirsiniz. Kitabın sonunda iletişim bilgilerim mevcut, öykülerle ilgili hertür yorum ve eleştrilerinizi bekliyorum. Scribd.com/Bir Kapıcının Sıradan Hayatı   Biraz kitaptan bahsedeyim; 2008’de uzun bir roman yazmaya ne zamanım ne de enerjim olmadığı (ama birşeyler yazmak, bir hikaye anlatmak için dayanılmaz bir istek duyduğum) o günlerde eski bir dost; Giovanni Guareschi “Don Camillo”suyla imdadıma yetişti. Fikir basitti; Aynı karakterlerden oluşan farklı kısa öyküler. Eğlenceli, okuması (ve Tanrıya şükür yazması) kolay, yaratıcılığn her seferinde tekrar vites yükseltmek zorunda olduğu kısa öyküler… Guareschi'nin Don Camillosu, İtalya'nın küçük bir köyündeki papaz Don Camillo ve çevresindeki köy halkının öykülerini anlatır. Peki ben neyin öyküsünü yazacaktım? O günlerde Harbiye’de Photoshop Magazin’de çalışıyordum. Binanın bir de kapıcısı vardı; Nazım ağabey. Nazı...

Vee Yılın Web Sitesi: ntvmsnbc.com

Vee yılın web sitesi: ntvmsnbc.com , a photo by Makcicek on Flickr. Jüri üyesi olarak bu sonuçtan memnun kalamadım ama demokrasi böyle birşey işte. Peki neden? Birkere bir türlü kompakt bir tasarım yakalayamadılar. Oysa önlerinde Milliyet.com.tr gibi nah böyle kocaman bir örnek de var. Gerçi site, eğitim seviyesi daha yüksek bir kitleye hitap ediyor tabi ve bu açıdan Milliyet'ten ciddi biçimde ayrışıyor. Bir sebep daha var ki bu belki de en önemlisi; Sitenin mobil versiyonu çok kötü. Gittikçe artan oranda mobilden bağlanıyoruz internete. Bu durumda bir sitenin (özellikle de böyle uluslararası bir haber portalının) mobil sitesi çok iyi olmak zounda. Bug'lar temizlenmiş, güncelleme de sorun yaşanmayan mesela. Örneğin şu an açıyorum mobilden "Spor" sayfasını, güncelleme 23 Mayıs görünüyor. En üstteki haber de Belçika-Türkiye maçı. Eh yani!