Skip to main content

Schedule Your Mac To Power-On At Specific Time

Here's a very useful tip from How to Geek; 
If you shut down your Mac before you go to bed or leave work, but don’t enjoy waiting for it to boot up each day, you can schedule it to power-On at a specific time. Then, your Mac will always be ready to go before you even sit down.

To get started, click the Apple logo at the upper left, and then click “System Preferences.”


Click the Apple logo at the upper left, and then click "System Preferences."


Click “Energy Saver” if you’re running macOS 10.15 Catalina or older. On macOS 11 Big Sur or later, click “Battery.”

Click "Energy Saver."

On Catalina or older, click “Schedule” at the bottom of the “Energy Saver” menu. On Big Sur or newer, click “Schedule” in the side menu.

Click "Schedule" in the "Energy Saver" menu.


The window that appears next will look different on Catalina (macOS 10.15) and Big Sur (macOS 11), but the options are basically the same.

To schedule a start-up time, select the checkbox next to “Start Up or Wake,” and then select a day and time. In the drop-down menu, you can select “Weekends,” “Weekdays,” “Every Day,” or a specific day of the week.

Just below that, you can also schedule a time for your Mac to either sleep, shut down, or restart every day. If you’d like to set that, too, click the checkbox on the row below the start-up options, and select a day and time.

The automatic startup and shutdown settings in the "Energy Saver" menu.


When you’re done, click “OK” (or “Apply” on Big Sur), and then close “System Preferences.”

If you have a MacBook, the start-up time you just scheduled will only work when the unit is plugged into a wall adapter or charger. This prevents your MacBook from waking when you don’t want it to and draining the battery. 

Source: https://www.howtogeek.com/681558/how-to-set-your-mac-to-turn-on-automatically-each-day/

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

UNILEVER'S HIDDEN X9 FACTOR

Unilever is preparing to release a new shampoo in India. While preparing the labels of the shampoos, a mischievous worker adds a statement saying “Contains X9 Factor” on the label. This last minute change added to the label is overlooked and all shampoos are printed and dispatched with this label. It will be difficult to collect millions of shampoo bottles and print labels again. When the shampoos in the stores are exhausted after six months, the new shampoos that do not say “Contains X9 Factor” are prepared properly. And what happens ... E-mails filled with anger from customers begin to fall; complaints, reproaches ... In fact, nobody has the slightest idea of ​​what the X9 factor is. But Unilever's daring to remove this feature from the shampoo they use is seen as an unacceptable behavior by consumers. What right does Unilever remove from this shampoo? In short; The more mysterious your brand is, the more "secret" the product contains, the more valuable it is fo...