Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink.
Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.
Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so.
Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi?
So where does this ritual come from? This is a ritual special to Latin culture, believed to beautify the taste of beer, could it have spread to the world like this?
Ya da belki de şişeleme, sevkiyat ve bekleme sürecinde şişede oluşabilecek bakterileri yoketmek için kullanılan eski bir Orta Amerika alışkanlığı olduğundan... Bunlar mantıklı ve doğru fikirler ama asıl hikaye çok farklı;
Or maybe it is an old Central American habit used to eliminate bacteria that can form in the bottle during bottling, shipping and waiting ... These are logical and correct ideas, but the real story is very different;
1981 yılında ismi duyulmamış bir restoranda çalışan barmenin biri arkadaşıyla bir iddiaya girer. Barmen, bir Corona şişesinin ağzına bir limon dilimi tıkayıp içerse bardaki müşterilerin de kendisini taklit edeceğini iddia eder.
In 1981, one of the bartender working in an unheard of restaurant makes a claim with his friend. The bartender claims that if a Corona bottle clogs a lemon slice into its mouth, the customers at the bar will also imitate him.
İşte sakin bir gecede barmenin birinin kafadan uydurduğu basit ama tüm dünyayı saran ritüel böyle doğar. Corona bugün ABD’de Heineken’e rakiptir. Şu bir gerçek ki ritüeller sayesinde markalarla aramızda bağ kuruyoruz. Bu sayede markalar zihnimizde ve dahası kalbimizde yer ediyor.
Here is the simple but simple world-wide ritual that bartender made up on a calm night. Corona is a rival to Heineken in the USA today. It is a fact that thanks to rituals, we connect with brands. In this way, brands are placed in our minds and moreover in our hearts.
what? ySense! yeeah!
Comments