KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”
Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4. Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer.
Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır. Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08’de saat tam 08.08.08’de.
Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması.
KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında, iyi not almak için sınavdan önce bir KitKat yeme ya da sadece şans için çantasında KitKat taşıma modası yayıldı. Tabi Nestle’nin bu işten karını tahmin edersiniz.
https://nestle.jp/brand/kit/chocolatory/
Bunu farkeden Nestle firması uyanık davranarak işi daha da ileri götürdü. KitKat çikolatasının kaç çeşidini yediniz? Muhtemelen sadece bir. Sıkı durun, Japonya’da 60’a yakın çeşidi satılıyor. Güllüsü, karpuzlusu, hatta biberli, sodalısı…
Bir markanın pazarını “iyi tanıması” çok önemli. Nestle KitKat konusunda şanslıydı.
what? ySense! yeeah!
Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır. Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08’de saat tam 08.08.08’de.
Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması.
KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında, iyi not almak için sınavdan önce bir KitKat yeme ya da sadece şans için çantasında KitKat taşıma modası yayıldı. Tabi Nestle’nin bu işten karını tahmin edersiniz.
https://nestle.jp/brand/kit/chocolatory/
Bunu farkeden Nestle firması uyanık davranarak işi daha da ileri götürdü. KitKat çikolatasının kaç çeşidini yediniz? Muhtemelen sadece bir. Sıkı durun, Japonya’da 60’a yakın çeşidi satılıyor. Güllüsü, karpuzlusu, hatta biberli, sodalısı…
Bir markanın pazarını “iyi tanıması” çok önemli. Nestle KitKat konusunda şanslıydı.
what? ySense! yeeah!
Comments