Skip to main content

Rise of Low-Code and No-Code Trends

Two trends in the coding world are on the rise. Low-Code on the one hand and No-Code platforms on the other.

The low-code no-code trend is quite a new trend, and there is a serious confusion in the industry, especially among customers. First, let’s take a look at the low-no code output;

Low / No-code structures, unlike traditional coding languages, have some ready-made elements and a drag-and-drop structure. In this way, users had the freedom to use their imagination more freely, similar to how children build something with game blocks. Thanks to this, more and more people can develop applications with more and more speed.

What choice should you choose between low code and no code development? First of all, there are some basic differences between the two. Namely; You will need some form of coding if the application to be prepared exchanges data with other systems or in case of need for customization or additional development according to demand. In this case, Low-code development will be your biggest assistant. Because there is always an opportunity to interfere with the code. If the application to be prepared does not include requirements such as integration, development or customization, you can choose a no-code platform.


The main point here is the correct determination of the business strategy. You should also consider tomorrow of your application. There may be no need for integration or additional development today; will it be so tomorrow, next month or a year later? If you are sure that it will not happen, the no-code platform may be your right arm. If you are not sure, then a danger awaits you. When the application you have developed on the no-code platform requires intervention to the code tomorrow, you will have to go back and start all over again as this will not allow. You will have to spend your money, time and labor again. No-code platforms contain many tools that are generally needed.

However, considering the different sectors and needs in the changing world, how much these can meet your needs should be considered well.

Speaking of the changing world, another fact is this; Today, people or small businesses are increasing rapidly all over the world. These are not developers or have not received programming. Nevertheless, people who want to create something, business with an entrepreneurial spirit or a need. They also need a specific application for their dream job. An application that they can easily and quickly implement without drowning in details. Here, low-code can exceed the needs of such individuals or businesses. So what if things go well? If the business grows and starts to increase its production, sales and employment? At this point, it will inevitably be necessary to switch from no-code structure to low-code structure.

More: https://www.emakin.com/en/2020/04/02/rise-of-low-code-and-no-code-trends/

what? ySense! yeeah!

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia