Clik Z'nin 2014'ün öne çıkacak 5 dijital pazarlama trendinden sonuncusundayız; Remarketing ya da yeniden hedeflenmiş reklamlar.
Google Adwords Remarketing hizmetini sunduğunda pazarlamacılar için işin rengi bir anda değişti; Çünkü daha önce arama motorunda text reklam yayınlayabiliyordunuz, GDN yani Google Display network'ünde text reklam ve display banner yayınlayabiliyordunuz. Hatta ilgi tipine göre yayınlanacak ortamları da seçebiliyordunuz. Ancak hiçbiri sitenize gelmiş olan ziyaretçiyi hedefleme garantisi sunmuyordu. Remarketing ise tam olarak bunu sunuyor. Adı üzerinde (yeniden pazarlama) süreci başlatıyor. Nasıl mı? İşte sistem şöyle işliyor;
Diyelim ki bir ziyaretçi sitenizdeki sayfalardan birini ziyaret etti. Daha net örnek vermek gerekirse sunduğunuz ürün/hizmetlerden birinin sayfasını ziyaret etti. Örneğin "sağlık sigortası" hizmetinin ya da ürün olarak "kadın ayakkabılarının" sayfasını. Sayfada gezindi, fiyatlara baktı, ürünlerin detaylarını inceledi. Sonrada çıkıp gitti. Gittiği site, Google network'üne dahil bir siteyse, orada az önce gezindiği sayfanız dolayısıyla da ürün/hizmetinizi reklamını ona gösterebiliyorsunuz. Bu reklamı sadece o görebiliyor. "Sağlık sigortasında size özel ekstra %30 indirimden hemen yararlanmak için tıklayın!" gibi bir mesajla o kişiye ulaşabiliyorsunuz. Böylece ürün/hizmetinizi incelemiş olan dolayısıyla "ilgili" bir müşteriye genele gösterdiğinizden farklı bir reklamla son bir teklif daha sunarak onu ikna etme şansınız oluyor.
Bu sistemin avantajı, bütçenizi daha hedefe yönelik kullanıyor oluşunuz. Yani önünüze gelen herkese reklam göstermek yerine daha ilgili küçük bir kitleye reklam göstermek suretiyle hem maliyetinizi düşürmüş hem de ROI başarı şansınızı artırmış oluyorsunuz. Bir başka remarketing platformu da Adroll. Temelde aynı mantıkla çalışan bu bağımsız platform da hızla büyüyor. Ücretsiz deneme özelliği de mevcut, yayıncı ve pazarlamacıların da ilk fırsatta bunu da denemeleri gerekiyor.
Comments