Skip to main content

2014 Digital Marketing Trendleri 5: Remarketing


Clik Z'nin 2014'ün öne çıkacak 5 dijital pazarlama trendinden sonuncusundayız; Remarketing ya da yeniden hedeflenmiş reklamlar.

Google Adwords Remarketing hizmetini sunduğunda pazarlamacılar için işin rengi bir anda değişti; Çünkü daha önce arama motorunda text reklam yayınlayabiliyordunuz, GDN yani Google Display network'ünde text reklam ve display banner yayınlayabiliyordunuz. Hatta ilgi tipine göre yayınlanacak ortamları da seçebiliyordunuz. Ancak hiçbiri sitenize gelmiş olan ziyaretçiyi hedefleme garantisi sunmuyordu. Remarketing ise tam olarak bunu sunuyor. Adı üzerinde (yeniden pazarlama) süreci başlatıyor. Nasıl mı? İşte sistem şöyle işliyor; 

Diyelim ki bir ziyaretçi sitenizdeki sayfalardan birini ziyaret etti. Daha net örnek vermek gerekirse sunduğunuz ürün/hizmetlerden birinin sayfasını ziyaret etti. Örneğin "sağlık sigortası" hizmetinin ya da ürün olarak "kadın ayakkabılarının" sayfasını. Sayfada gezindi, fiyatlara baktı, ürünlerin detaylarını inceledi. Sonrada çıkıp gitti. Gittiği site, Google network'üne dahil bir siteyse, orada az önce gezindiği sayfanız dolayısıyla da ürün/hizmetinizi reklamını ona gösterebiliyorsunuz. Bu reklamı sadece o görebiliyor. "Sağlık sigortasında size özel ekstra %30 indirimden hemen yararlanmak için tıklayın!" gibi bir mesajla o kişiye ulaşabiliyorsunuz. Böylece ürün/hizmetinizi incelemiş olan dolayısıyla "ilgili" bir müşteriye genele gösterdiğinizden farklı bir reklamla son bir teklif daha sunarak onu ikna etme şansınız oluyor. 

Bu sistemin avantajı, bütçenizi daha hedefe yönelik kullanıyor oluşunuz. Yani önünüze gelen herkese reklam göstermek yerine daha ilgili küçük bir kitleye reklam göstermek suretiyle hem maliyetinizi düşürmüş hem de ROI başarı şansınızı artırmış oluyorsunuz. Bir başka remarketing platformu da Adroll. Temelde aynı mantıkla çalışan bu bağımsız platform da hızla büyüyor. Ücretsiz deneme özelliği de mevcut, yayıncı ve pazarlamacıların da ilk fırsatta bunu da denemeleri gerekiyor.

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

The Age of Companies’ Struggle with Invoice is Ending!

The transition to e-invoice is a revolutionary decision. This is because, in addition to preventing unnecessary paper consumption, easier tracking of invoice tax amounts charged by companies and of course the  digitalization  of finance / accounting departments was provided. So who provides this service? Provider companies working with RA are providing the basic service for receiving and sending invoices. These companies offer services in creating, sending / receiving e-invoices and reporting with the environments they provide. So far everything is very nice and ideal. The only problem is; Some things have never changed for companies with a large number of invoices. Still the manager / managers have to check and approve the invoices one by one. In short, this is also a process. It is a serious process that requires a lot of effort and time. This process requirement brought forward the idea of  ​​integrating  e-invoice providers with BPM ( process management ) applica...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...