Skip to main content

2014 Digital Marketing Trendleri 3: İçerik Kuratörlüğü

Clik Z'nin yayınladığı 2014'de hazırlıklı olmamız gereken 5 dijital pazarlama trendine devam ediyoruz. Sırada;

İçerik Küratörlüğü
İçerik konusu web'in gelişimine paralel olarak önemi artan bir konu. Ortalama bir web kullanıcısı her geçen gün daha da artan bir içerik yığınıyla karşı karşıya kalıyor. Bu durumun avantajları da var tabi. Aradığınız bir şeyi bulmak konusunda daha fazla alternatife sahipsiniz. Ancak pazarlamacılar ve yayıncılar için bu nokta da bazı sorunlar başlıyor. Örneğin doğru müşteriyi hangi içerik yığınında nasıl bulacaksınız? 

Bunun yanıtı yine web'de. Artık içeriklerin daha organize depolandığı, yayınlandığı ve arama sonuçlarında kullanıcının karşısına getirildiği daha kişiselleştirilmiş bir altyapıya geçiyoruz -ki buna web 3.0 diyoruz; Bu gelişmiş altyapı davranışlarınızı gözlemleyerek ilgi alanlarınızı tahmin etme üzerine kurulu. 

Ayrıca web'de daha gelişmiş aramalar yapmanıza ve aradığınız şeyi daha kolay bulmanıza ve organize etmenize imkan tanıyor. Buna paralel olarak bazı web siteleri de ilgi alanınıza göre içerik küratörlüğü yapmanıza yani içeriği organize etmenize imkan sağlıyor. Mesela Pinterest.

pinterest

Bu platformların pazarlamacılar için önemi ise kullanıcı trendlerini yakından takip etme fırsatı sunuyor olması. Müşteri ilgi alanlarını, yönelimleri doğru tespit edebilmek her zaman kullanabileceğiniz değerli bir bilgi olacaktır.

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia

Reduce Virus Contact Risk with Google Maps

Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places. Still, we still have to go there. At this point, Google Maps can be very useful. Nowadays, because of the Covid-19 virus, we have started to pay more attention to our going to crowded places. Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places because of the places where people are collectively. Still, we still have to go here. At this point, Google Maps can be very useful. Because you can see how concentrated any place is now. Open Google Maps from the browser, mobile device or app. Then find and select the venue you want to go to. In the menu on the left, you will see information about the location you have chosen. One of them is the Popular Times / popular watches section. The red " LIVE " icon shows instant density information at the location. You can also see this graphically. In addition, in the graph, you can see at what times of the day the density peaked or the averag