Skip to main content

Çar’ın Emri ve Siemens’in Üniforması - Order of the Tsar and Uniform of the Siemens

Siemens, 1853’te Çarlık Rusya'sının uzun mesafe telgraf hattı döşenmesi işini alır. Network yaklaşık 10 bin km. uzunluğundadır. Zor bir görevdir ama 1855’te başarıyla tamamlanır.

Bilinen doğa koşullarının sıkıntılarına ek olarak, bozulan telgraf hatlarının tamiriyle uğraşan Siemens mühendisleri halktan da pek sıcak ilgi görmezler. Sonuçta onlar birer “yabancıdır”. Bu durum işleri daha da zora sokar tabi.

Bunun üzerine Çarın emriyle Siemens mühendislerine “Contractor for the Construction and Maintenance of the Imperial Russian Telegraph Lines” yani “Rus İmparatorluğu Telgraf Hatları Bakım ve İnşaat Mühendisleri” ünvanı verilir. Bir de yukarı gördüğünüz omuzları rütbeli üniformalar hazırlanır.

İş bitmiştir. Bu üniformalar sayesinde mühendisler halkın gözünde “official” yani “resmi memur”, bir kurumun temsilcisi olarak görülmeye başlarlar ve saygı görmeye başlarlar.

Üniforma, kurum kimliğinin her zaman önemli bir parçası olmuştur. Doğru tasarlanıp hazırlanmış bir üniforma (rengi, formu, kullanım alanına göre malzemesiyle) kurumun etkili bir şekilde temsil edilmesinde oldukça etkilidir; Sonuçta onu giyen kişinin üzerindeyken birçok göz tarafından görülecektir. Aşağıdaki resimde İngiltere’deki Mc Donalds’ın ünlü İngiliz moda tasarımcısı Bruce Oldfield’a tasarlattığı yeni kıyafetleri görebilirsiniz.

Üniforma, onu giyen kişiye bir “kurumsal aidiyet” duygusu hissettirir. Onu giydiğinizde artık o markanın bir parçası olduğunuzu, onu üzerinizde taşıdığınızı hissedersiniz. Bu o kadar insancıl ve güçlü bir duygudur ki bunu çok farklı şekillerde etrafınızda görebilirsiniz. Siemens tarihi hakkında daha fazla bilgi için; Siemens Tarihi


Order of the Tsar and Uniform of the Siemens
In 1853, Siemens took the task of laying the long-distance telegraph line of Tsarist Russia. Network is about 10 thousand km. long. It is a difficult task, but it was successfully completed in 1855.

In addition to the troubles of known natural conditions, Siemens engineers, who are dealing with the repair of broken telegraph lines, do not get much attention from the public. After all, they are "strangers". This makes things even more difficult.


Upon this, upon the Tsar's order, Siemens engineers are given the title of "Contractor for the Construction and Maintenance of the Imperial Russian Telegraph Lines", that is, "Russian Empire Telegraph Lines Maintenance and Civil Engineers". In addition, uniforms with rank shoulders are prepared.

The job is finished. Thanks to these uniforms, engineers start to be seen as "official", that is, "official officer", representative of an institution, and start to be respected.

Uniform has always been an important part of corporate identity. A uniform designed and prepared (with its color, form, material according to the area of ​​use) is very effective in representing the institution effectively; After all, it will be seen by many eyes while wearing it. In the picture below, you can see the new clothes designed by Mc Donalds in England, for the famous British fashion designer Bruce Oldfield.

Uniform makes the wearer feel a “corporate belonging”. When you wear it, you will feel that you are a part of that brand and carry it on you. This is such a humane and powerful emotion that you can see it in many different ways around you. For more information about the history of Siemens; Siemens History

what? ySense! yeeah!

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

Reduce Virus Contact Risk with Google Maps

Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places. Still, we still have to go there. At this point, Google Maps can be very useful. Nowadays, because of the Covid-19 virus, we have started to pay more attention to our going to crowded places. Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places because of the places where people are collectively. Still, we still have to go here. At this point, Google Maps can be very useful. Because you can see how concentrated any place is now. Open Google Maps from the browser, mobile device or app. Then find and select the venue you want to go to. In the menu on the left, you will see information about the location you have chosen. One of them is the Popular Times / popular watches section. The red " LIVE " icon shows instant density information at the location. You can also see this graphically. In addition, in the graph, you can see at what times of the day the density peaked or the averag...