Skip to main content

Kurum içi İletişim

3 Temmuz Cumartesi günü, 1-0 Eğitim Ajansının davetlisi olarak İTÜ Gümüşsuyu kampüsündeydim. Halkla İlişkiler konusunda eğitim alan öğrencilere "Kurum içi İletişim" konusunda bir konuşma yaptım. Öğrenci profili ağırlıklı olarak çalışan insanlardan oluşuyordu.

Bir şey daha; eğitim alanların çoğu Halkla ilişkiler işinde olan ya da PR ajansında çalışan insanlar değildi.

Çok farklı işlerde çalışan, farklı alanlarda uzmanlaşmış insanlardan oluşuyordu katılımcı profili. İnsanların uzmanlık alanları dışında farklı konularda kendilerini geliştirmek istemeleri çok önemli.

Tabi iletişimle ilgili konular aslında herkes için gerekli ve öğrenilmesi şart konular. Sonuçta çalıştığımız ortamlarda (ister çalışan ister idareci/yönetici olun), doğru iletişim çalışmalarıyla hem kendimizin hem de arkadaşlarımızın verimliliğini kolayca artırabiliriz. Sadece ne yapılması gerektiğini bilmek ve biraz da özverili çalışmak yeterli.

Kurum içi İletişim konularına verilecek önem, bu konuda alınacak sonuç, katedilecek mesafe sonuçta kuruma "verimlilik" olarak, çalışan bağlılığı olarak geri dönecektir. Bu durumda kurumların "kurum içi iletişime" önem vermesi, bu konuda çalışan (ister birim isterse personel olarak) insanlara her türlü desteği vermesi kurumun çıkarınadır. İTÜ'deki konuşmamda bunlara değindim işte. Konuşmamda kullandığım sunumu Facebook adresimden bulabilirsiniz.

Comments

Okurken tek amacımız mesleki konularda kendimizi eğitmekti.Dolayısıyle bu ve benzeri seminerlerin sağlıyacağı katkıları düşünemedik.
Ancak çalışmaya başladıktan sonra bir kaç kez katılma fırsatı buldum.Yinede zaman zaman eksiklikleri farketmiyor değilim...

Bu arada facebook hesabınıza bakmak istedim ancak profil açık olmadığından teklif göndermeye çekindim Murat bey.
Sağlıcakla kalın...
Pako Prinna said…
Bu tür seminerlerin en büyük yararı (anlatılanlardan istifade edebilmenin dışında) networking'dir. Burada yeni insanlarla tanışıp onlarla fikir alışverişinde bulunabilir insan. Yani en azından benim yaptığım bu. Mesela bu etkinlikte kaç tane yeni insanla tanışıp iletişim kurdum.

PS: Çekinmene gerek yok :) Teklif yollarsan listeme eklerim.