Skip to main content

Posts

Dünyayı Değiştiren 10 Marka - 10 Brands That Changed The World

Adweek  ilginç bir yayın paylaştı. Dünyayı değiştiren 10 marka. Bu markalar harcama alışkanlıklarımızı da etkiledi, kimliğimizi de... İşte o 10 marka; 1. Amazon  2. Facebook  3. Gap 4. Hbo 5. McDonald's 6. Starbucks 7. Iphone 8. Visa 9. Viagra 10. Walmart  Amazon Patronu Jeff Bezos finans sektöründeki işinden ayrılıp online ticaret sitesi açmaya karaar verir ve adını da "Cadabra" koyar (abra kadabra'daki kadabra). Ancak bazıları sitenin adını "kadavra"yla karıştırınca vazgeçip "Amazon" olarak değiştirir.  Niye Amazon derseniz; öncelikle "a" harfiyle başladığı için. O zamanlar arama motorlarında sıralama alfabetik olarak yapıldığından bu akıllıca bir seçim. Ayrıca içinde "a" ve "z" harfleri bulunmaktadır -ki ileride A'dan Z'ye sitede her şeyin satılacağını hayal ettiğinden bu da iyi bir çağırışım olur diye düşünür. Yanılmadığı ortada. Bugün Amazon'un 70 milyar $ ciroyla yılı kapat...

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Çar’ın Emri ve Siemens’in Üniforması - Order of the Tsar and Uniform of the Siemens

Siemens, 1853’te Çarlık Rusya'sının uzun mesafe telgraf hattı döşenmesi işini alır. Network yaklaşık 10 bin km. uzunluğundadır. Zor bir görevdir ama 1855’te başarıyla tamamlanır. Bilinen doğa koşullarının sıkıntılarına ek olarak, bozulan telgraf hatlarının tamiriyle uğraşan Siemens mühendisleri halktan da pek sıcak ilgi görmezler. Sonuçta onlar birer “yabancıdır”. Bu durum işleri daha da zora sokar tabi. Bunun üzerine Çarın emriyle Siemens mühendislerine “Contractor for the Construction and Maintenance of the Imperial Russian Telegraph Lines” yani “Rus İmparatorluğu Telgraf Hatları Bakım ve İnşaat Mühendisleri” ünvanı verilir. Bir de yukarı gördüğünüz omuzları rütbeli üniformalar hazırlanır. İş bitmiştir. Bu üniformalar sayesinde mühendisler halkın gözünde “official” yani “resmi memur”, bir kurumun temsilcisi olarak görülmeye başlarlar ve saygı görmeye başlarlar. Üniforma, kurum kimliğinin her zaman önemli bir parçası olmuştur. Doğru tasarlanıp hazırlanmış bir ün...

Guinness TV Commercials

Ok lets watch some of the Guiness Made of More commercial video series; Some are Made of More Guinness - Made of More "Empty Chair" Guinness " A Cloud... Made Of More " what?   ySense!   yeeah!

...and Google Has Lost Its Weights

It seems, the time is simplicity. Also for the brands. And Google has followed this order too. The new logotype of Google has released. (Here's the details of the story, if you're curious). There are so many explanation about the purpose of this change. Like; "There are so many tech devices in our life right now and the logo (mean the old one) were not fitting for everyone of them. For example mobile devices."  It's not wrong. But maybe the real reason is; the desire of the simplicity in our lives. Inventions, tech improvements, fiber optics, unlimited news sources and with the all the other marvelous things, as a person, we're feeling that like we're trying to sit and relax in the middle of the international highway, or trying to sleep in the middle of the rock concert crowd. In this fast life rhythm, we're barely catching the life. So we began to need a break. Otherwise, we wont be happy or satisfy.  Now, we are seeking to simplicit...

Online Reklamcılıkta Öne Çıkan 3 Yatırım Trendi

SE Digital'de güzel bir araştırma yapmışlar. 2015'in ilk yarısında, online reklamcılıkta öne çıkan 3 anahtar yatırım trendi. ( Yazının orijinali ) Yüzüklerin efendisindeki Sauron'un hiç kapanmayan gözü gibi, yatırımcılarda dijital dünyadaki gelişmelere gözlerini hiç ayırmadan bakıyorlar. En çok öne çıkan üç yatırım alanı ise şunlar olmuş; 1. Mobil Önümüzdeki yıl smart phone odaklı reklam harcamaları 100 milyar USD'ı bulacak. Tüm dijital reklam harcamalarının da yarısını bulacak. Bu da mobil reklam teknolojileri firmalarının değerini ve önemini daha iyi ortaya koyuyor. 2. İçerik Pazarlama Standart banner gösteriminden öte video ya da benzeri tarzda içerikli reklamlar tüketici için gittikçe daha anlamlı ve değerli olmaya başladı. Bu da content marketing firmalarının değerini gittikçe artırıyor. 3. Lokalizasyon Hedef kitleyi daha iyi belirleyip daha nokta atışla onlara ulaşabilmek artık önemini ispatlamış durumda. Hemen her ülke'de reklamlar artık müşteriye ...

İşte Dizilerim

  Gotham  Hannibal  Homeland Manhattan  True Detective Gotham Gotham, tabiri caizse bir "Pre-Batman" dizisi. Yani Batman'dan önce Gotham şehrinde neler oluyordu, Batman ve diğer karakterlerin geçmişleri, çocuklukları, yükselişleri nasıldı bunları bize anlatıyor.  Doğal olarak karakterler realitenin sınırında çizilmiş. Yani bir adım daha atsalar çizgi romanlaşacaklar. Ama bu sınır iyi korunmuş. Yani çizgi roman kültüründen hoşlanmayanlar bile diziyi bu yüzden sevebilir. İyi ve kötü hemen hemen tür karakterler çok iyi düşünülmüş, yazılmış ve evet, iyi canlandırılmış". Abartıya kaçmadan, gerçeklikten uzaklaşmadan "Penguen" karakterini nasıl canlandırabilirsiniz? Zor soru değil mi? başarması daha da zor. Ama kadro başarmış işte.  Carmine Falcone:  "You can’t have organized crime without law and order." James Gordon: "You saw him in the dark?" Selina Kyle (the future catwoman herself): "I can see in ...