Skip to main content

Posts

Motorola Droid Telefonun Marifetleri

Edward Norton'ın oynadığı Motorola Droid reklamı ilginç bir 48 saat geçiren bir adamın eğlenceli hikayesi eşliğinde cep telefonunun marifetlerini gösteriyor. Hem eğlenceli hem de mesajı güzel veren bir reklam;   Bu arada Motorola Droid hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz detaylar burada . Reklamdaki sahnelerin genişletilmiş versiyonlarını izlemek isterseniz onlar da burada . what?   ySense!   yeeah!

2014 Digital Marketing Trendleri 5: Remarketing

Clik Z 'nin 2014'ün öne çıkacak 5 dijital pazarlama trendi nden sonuncusundayız; Remarketing ya da yeniden hedeflenmiş reklamlar. Google Adwords Remarketing hizmetini sunduğunda pazarlamacılar için işin rengi bir anda değişti; Çünkü daha önce arama motorunda text reklam yayınlayabiliyordunuz, GDN yani Google Display network'ünde text reklam ve display banner yayınlayabiliyordunuz. Hatta ilgi tipine göre yayınlanacak ortamları da seçebiliyordunuz. Ancak hiçbiri sitenize gelmiş olan ziyaretçiyi hedefleme garantisi sunmuyordu. Remarketing ise tam olarak bunu sunuyor. Adı üzerinde (yeniden pazarlama) süreci başlatıyor. Nasıl mı? İşte sistem şöyle işliyor;  Diyelim ki bir ziyaretçi sitenizdeki sayfalardan birini ziyaret etti. Daha net örnek vermek gerekirse sunduğunuz ürün/hizmetlerden birinin sayfasını ziyaret etti. Örneğin "sağlık sigortası" hizmetinin ya da ürün olarak " kadın ayakkabılarının" sayfasını. Sayfada gezindi, fiyatlara baktı, ürünlerin ...

2014 Digital Marketing Trendleri 4: Daha Fazla Video Marketing

Clik Z'nin yayınladığı 2014'de yoğun bir şekilde karşılaşacaımız 5 dijital pazarlama trendine devam ediyoruz. Sırada; Video Marketing Bir videonun mesaj verme gücü ve etkinliği bir metinden 10 kat fazladır. Video marketing son yıllarda zaten iyice popülerleşmişti. You Tube 'un video dünyasındaki hakimiyeti, arkasında Google gibi bir güç olunca aynı zamanda etkin bir video reklam alanını da ortaya çıkarmıştı. Üstelik burası Adwords gibi kendi bütçenizle video reklamlarınızı yönetebildiğiniz bir yer.  Yine de videoun etkinliği 2014'de daha da artacak. Buna You Tuba'a rakip olarak eklenecek yeni platformları da dahil ederseniz ortaya çıkan resmi gözünüzde daha rahat canlandırabilirsiniz. Rakiplerden söz açılmışken Vine 'ı da buna dahil edebiliriz. Vine bir mobil api. Kısa ve eğlenceli videolar oluşturup dostlarınızla paylaşmanıza imkan tanıyor. Tabi pazarlama ve yayıncılar için de bir güzellik var. Videolarda 6 sn'lik bir zaman diliminde mesajını v...

2014 Digital Marketing Trendleri 3: İçerik Kuratörlüğü

Clik Z 'nin yayınladığı 2014'de hazırlıklı olmamız gereken 5 dijital pazarlama trendi ne devam ediyoruz. Sırada; İçerik Küratörlüğü İçerik konusu web'in gelişimine paralel olarak önemi artan bir konu. Ortalama bir web kullanıcısı her geçen gün daha da artan bir içerik yığınıyla karşı karşıya kalıyor. Bu durumun  avantajları da var tabi. Aradığınız bir şeyi bulmak konusunda daha fazla alternatife sahipsiniz. Ancak pazarlamacılar ve yayıncılar için bu nokta da bazı sorunlar başlıyor. Örneğin doğru müşteriyi hangi içerik yığınında nasıl bulacaksınız?  Bunun yanıtı yine web'de. Artık içeriklerin daha organize depolandığı, yayınlandığı ve arama sonuçlarında kullanıcının karşısına getirildiği daha kişiselleştirilmiş bir altyapıya geçiyoruz -ki buna web 3.0 diyoruz; Bu gelişmiş altyapı davranışlarınızı gözlemleyerek ilgi alanlarınızı tahmin etme üzerine kurulu.  Ayrıca web'de daha gelişmiş aramalar yapmanıza ve aradığınız şeyi daha kolay bulmanıza ve organize etmeni...

2014 Digital Marketing Trendleri 2: Sosyal Medya Çeşitliliği

2014'de hayatımıza daha yoğun bir şekilde girecek 5 dijital pazarlama trendine devam ediyoruz. Sırada ; Sosyal Medya Çeşitliliği Evet artık herkes Facebook, Twitter'ı biliyor ve buraları mecra olarak kullanmayan kalmadı. Peki You tube reklam alanlarından ne kadar haberdarsınız?  Örneğin videolarınıza mesaj ve link girebildiğinizi biliyor muydunuz? Ya da Google+ 'da Linkedin 'de müşterilerinizin sayfaları var mı? Ayrıca buralardaki reklam alanlarını tanıyor musunuz? Sosyal medya platform çeşitliliği belki ilk zamanlardaki kadar artmıyor ancak mevcutların müşteriler tarafından daha yoğun kullanıldığı (ve bazılarının da daha yeni yeni keşfedildiği) bir gerçek.  Bu durumda mümkün olduğunca müşteri kitlesine uyacak farklı sosyal medya alanlarını keşfetmek ve buraları en etkin nasıl kullanırım sorusuna kafa yormaya başlasanız iyi olur.

2014 Digital Marketing Trendleri 1: Lokasyon Bazlı Pazarlama

2014'de dijital pazarlama alanında bizi ilginç gelişmeler bekliyor. Click Z'den Navneet Kaushal bunlardan en önemli 5 tanesini derleyip güzel bir yazı hazırlamış. Orijinalini buradan okuyabilirsiniz. Şimdi  2014'de hayatımıza sokmaya hazır olmamız gereken 5 dijital pazarlama trendine yakından bakalım; Lokasyon Bazlı Pazarlama Lokasyon bazlı pazarlama aslında hem mobil hem de Adwords alanında son bir kaç yıldır hayatımızda. Özellikle mobil pazarlamada lokasyon bazlı kırılım yaparak size en uygun müşteriyi yerinde tespit edip ona mesajınızı ulaştırabiliyorsunuz. hatta lokasyona ek olarak yaş, meslek, cinsiyet kırılımı da yapabiliyorsunuz.  Adwords'te ise gelişmeler Türkiye için biraz yavaş ilerliyor. Aynı şekilde yaş, cinsiyet kırılımı da öyle. Tabi mobile göre web ortamında  bunları ayrıştırmak çok daha zor. O yüzden mobil bu konuda avantajlı.  Başta da dediğim gibi mobilde lokasyon bazlı hizmeti kullanmak çok daha kolay ve avantajlı çünkü ek olarak yaş, ...

Panoramic Photos and Mutant People

Panoramic photography is obtained by rotating the camera from one side to the other during shooting. However, if a person moving to the frame enters the frame at the same time, it can be quite interesting. Here are examples of this interesting situation from Mashable . what?   ySense!   yeeah!