Skip to main content

2014 Digital Marketing Trendleri 1: Lokasyon Bazlı Pazarlama

2014'de dijital pazarlama alanında bizi ilginç gelişmeler bekliyor. Click Z'den Navneet Kaushal bunlardan en önemli 5 tanesini derleyip güzel bir yazı hazırlamış. Orijinalini buradan okuyabilirsiniz. Şimdi 2014'de hayatımıza sokmaya hazır olmamız gereken 5 dijital pazarlama trendine yakından bakalım;

Lokasyon Bazlı Pazarlama
Lokasyon bazlı pazarlama aslında hem mobil hem de Adwords alanında son bir kaç yıldır hayatımızda. Özellikle mobil pazarlamada lokasyon bazlı kırılım yaparak size en uygun müşteriyi yerinde tespit edip ona mesajınızı ulaştırabiliyorsunuz. hatta lokasyona ek olarak yaş, meslek, cinsiyet kırılımı da yapabiliyorsunuz. 

Adwords'te ise gelişmeler Türkiye için biraz yavaş ilerliyor. Aynı şekilde yaş, cinsiyet kırılımı da öyle. Tabi mobile göre web ortamında  bunları ayrıştırmak çok daha zor. O yüzden mobil bu konuda avantajlı. 

Başta da dediğim gibi mobilde lokasyon bazlı hizmeti kullanmak çok daha kolay ve avantajlı çünkü ek olarak yaş, cinsiyet vb. kırılımlarla müşteri profilinize uymayan insanları eleyip boşa para ve emek harcama derdinden kurtuluyorsunuz. Böylece örneğin bir erkeğe epilasyon mesajı ya da bir bayana araba lastiği mesajı yollamak gibi yanlışların da önüne geçmiş oluyorsunuz. 

Son olarak bu yıl Google Wallet teknolojisi de cebimizde yerini iyice almış olacak. Böylece mobil cihazdan mesajınızı ilettiğinizde hemen ardından alıveriş süreci başlayacak.

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

UNILEVER'S HIDDEN X9 FACTOR

Unilever is preparing to release a new shampoo in India. While preparing the labels of the shampoos, a mischievous worker adds a statement saying “Contains X9 Factor” on the label. This last minute change added to the label is overlooked and all shampoos are printed and dispatched with this label. It will be difficult to collect millions of shampoo bottles and print labels again. When the shampoos in the stores are exhausted after six months, the new shampoos that do not say “Contains X9 Factor” are prepared properly. And what happens ... E-mails filled with anger from customers begin to fall; complaints, reproaches ... In fact, nobody has the slightest idea of ​​what the X9 factor is. But Unilever's daring to remove this feature from the shampoo they use is seen as an unacceptable behavior by consumers. What right does Unilever remove from this shampoo? In short; The more mysterious your brand is, the more "secret" the product contains, the more valuable it is fo...