Skip to main content

Posts

Ne Yer Ne İçer Bu Dünya?

Peter Menzel ve Faith D’Aluisio dünya’nın farklı ülkelerindeki yeme içme kültürünü inceleyip fotoğraflamış, sonra’da bunu güzel bir albüm yapmışlar; “Hungry Planet” yani “Aç Dünya” Menzel bir fotojurnalist yani fotoğraflarla bir haberi, hikayeyi görüntüleyip anlatıyor. çok sevdiğim bir tarzdır fotojurnalizm. Eğer okumak için zamanınız yoksa ya da okumayı sevmeyen biriyseniz bir olayı perde arkasını anlatmanın çok iyi yoludur foto jurnalizm. Faith D’Aluisio ise TV yapımcısı. Birlikte gezip ülke ülke dolaşmışlar. Ülkelerin yemek kültürlerini inceleyip fotoğraflamışlar, daha da iyi anlamak için de yemişler… Kaynak: Time Ülkelerin yemek kültürlerni inceleyip fotoğraflarken bir ailenin haftalık ortalama mutfak masrafını ve favori yemeklerini de tek tek not etmişler. what?   ySense!   yeeah!

Ay İçim Ürperdi! Seni Gerilla Marketing Seni

Web’de rastladığım birkaç güzel resmi paylaşmak istiyorum. İşte Google’ın Windows’u yorumlaması ve ortaya çıkan Chrome; http://www.oneblog.it/ Vee işte asıl konu; “Guerilla Marketing” yazınca aşağıdaki resimle karşılaşınca çok hoşuma gitti;  http://citrusme.com/blog/2009/8/17/guerilla_vs_gorilla Gerilla marketing lafını eminim biryerlerde mutlaka duymuşsunuzdur. Bu resmin yer aldığı blog’da da Gerilla Marketing’i saçma sapan yapıp işi Gorilla Marketing’e çevirenlere taşlamada bulunuluyor. Son yıllarda oldukça sık kullanılmaya başlanan bu terim yeni bir pazarlama anlayışı. Yeni derken 60’lı yıllara dayanıyor aslında yani yeni falan değil ama değişen koşullar ve zaman, tüketiciye artık sıradışı şeylerle gtmeyi gerektirdiğinden yıldızı tekrar parlayan bir anlayış.  Gerilla marketing’le ilgili yenimakale.com ’da güzel bir makale var; “Gerilla” teriminin nereden çıktığını ve bu pazarlama anlayışının gelişimini anlatıyor. Kabaca şöyle anlatabiliriz gerilla pazarlamayı;

Ailem Ninjalar Tarafından Kaçırıldı

İnternette birbirinden ilginç sayısız içerik var. Bunlardan birini paylaşmak istiyorum. İşte bunlardan biri yukarıdaki fotoğraf. Karate dersi için para dilenen bir dilenci. Karate dersi almak isteme nedeni ise ailesinin ninjalar tarafından kaçırılmış olması! Şimdi bu komik bir resim evet ama ya bunun yerine devlet ya da askeri bir takım gizli belgeler paylaşılırsa ne olur? Sonuçta internette bulunan ya da paylaşılan veriler özel ya da gizli diye ayırtedilmiyor. Aslında gizlilik kavramı kişiden kişiye değişen bir kavram. Tıpkı Wikileaks belgeleri gibi. Wikileaks.org sitesi de bu “paylaşım” felsefesi üzerine kurulmuş bir site aslında. Devlet, hükümletlerin, orduların, şirketlerin “gizli” olarak sınıflanan belgelerini “gizli” kaynakları sayesinde elde edip siteden tüm dünyayla paylaşıyorlar. Türkçe içeriklerde burada; h ttp://wikileakstr.blogspot.com/ Yeni bir site değil aslında. Yaklaşık dört yıldır yayındalar ama asıl bomba, Türkiye’yle ilgili içerikler yayınlanınca koptu ve medya

Bir Güz Navigasyonu Hikayesi

Gülnur’a Nokia E 72 aldık bayramda. Nokia’anın menülerini her zaman kullanışlı bulmuşumdur ama ekranı ufak biraz. Neyse Akşam telefonu kurcuklarken navigasyon (ya da map tam adını hatırlamıyorum) özelliğini keşfettik. Map menüsünü açtık ve hop! O anki konumumuz ekranda belirdi. Kayın validemin evi de böylece telefonda ilk işaretlenen yer olmuş oldu. Menüden dilediğiniz bir adresi ya da gitmek istediğiniz yeri yazarak aratıyorsunuz yani bir nevi Google Map araması. Adresi bulduktan sonra oraya nasıl gideceğinizi seçiyorsunuz. Yürüyerek mi yoksa araçla mı? Çünkü ona göre size yol tarifi veriyor. Nasıl? Süper değil mi? Eminin çoğu kişi bunları zaten biliyor ve kullanıyor ama ben ilk kez kullandığım için bayıldım.  Üstün Özelliklerim 10 defa gittiğim bir yere 11. kez giderken yolu şaşırmak gibi Allah vergisi bir yeteneğe sahibim. Sanırım küçükken kafamın üzerine düşmüşüm ve beynin yön bulma kısmı hasar görmüş. işte bu yüzden Navigasyon cihazları çıktığında (özellikle TomTom’un la

Dünya’da En çok Tweet’lenen Medya

Eveeet, şimdi tabi tepki geldi “Hani yazacaktın izlenimlerini!” diye. Haklısınız tabi. Özür diliyorum ama yoğunluğum o kadar fazla ki gece kafam daha yastığa değmeden uykuya dalıyorum. Uyuyamayanlara tavsiye; Bir ritüelimden bahsedeyim hemen; Gece yatağa girdiğimde uyumadan önce düzenli olarak aynı hayalleri kurarım. Bir yerlere gider, birşeyler inşa eder, bunlarla uğraşırım. Ormanda bir ev inşa etmek mesela... Ağaçları bul , kes, taşı… Bunlar çok zahmetli ama bir o kadarda huzur verici hayali uğraşlardır. Hayallerimde bunlarla uğraşırken de yavaş yavaş uyku denizine dalar giderim. Hah, işte bunla bile ilgilenemeden dalıp gidiyorum… O derece yani. Yeni Medya konferansı’nda The New York Times’ın patronu Arthur Sulzberger Jr. da konuktu. Peki ne anlattı? Birsürü şey. Ne kaldı aklımda? işte bunlar; NY Times 159 yıldır mürekkeple basılıyormuş. (Bir 159 yıl daha basılacağından emin değilim.) Yeni medya düzeninin onlar da farkında aslında. O yüzden nytimes.com ’a ciddi y

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Yeni Medya Düzeni Part I – Dergicilik Nereye Gidiyor?

NTV’nin Yeni Medya Düzeni geçen hafta Harbiye’de gerçekleşti. Oldukça yoğun bir katılım vardı ve sektörden birçok arkadaş ve meslektaşla da buluşma fırsatı bulduk. Açılış konuşmasını Ferit Şahenk yaptı. Şahenk’in konuşmasından aldığım notlar şöyle; (aslında burada herkesin konuşmasından aldığım notları paylaşacağım. Bunlar birebir aynı olmayabilir; benim o konuşmadan anladığım şey de olabilir bunlar. Şimdiden söyleyeyim de sonra yok ben öyle demedim, yok ben bunu kastetmedim olmasın.)  Eveet, gelelim notlara ; Yeni medya neyi sağlıyor ya da yeni medya teknolojilerinin bize faydası nedir? Herşeyden önce tüketicinin farkındalığını “hızlı” ve etkin biçimde artırmamızı sağlıyor. Tarihin gerçekten hızlandığı, hızlı yaşandığı bir dönemde yaşıyoruz. Bir zamanlar akla hayale gelmeyen gelişmeler, yenilikler bugün çok hızlı ve arka arkaya yaşanıyor. Chris Anderson (Wired Magazin) Şimdi biraz Wired dergisi editörü Anderson ve sunumundan bahsedelim. Anderson daha çok yazılı bir medya