Eveeet, şimdi tabi tepki geldi “Hani yazacaktın izlenimlerini!” diye. Haklısınız tabi. Özür diliyorum ama yoğunluğum o kadar fazla ki gece kafam daha yastığa değmeden uykuya dalıyorum.
Uyuyamayanlara tavsiye;
Bir ritüelimden bahsedeyim hemen; Gece yatağa girdiğimde uyumadan önce düzenli olarak aynı hayalleri kurarım. Bir yerlere gider, birşeyler inşa eder, bunlarla uğraşırım. Ormanda bir ev inşa etmek mesela... Ağaçları bul , kes, taşı… Bunlar çok zahmetli ama bir o kadarda huzur verici hayali uğraşlardır. Hayallerimde bunlarla uğraşırken de yavaş yavaş uyku denizine dalar giderim. Hah, işte bunla bile ilgilenemeden dalıp gidiyorum… O derece yani.
Yeni Medya konferansı’nda The New York Times’ın patronu Arthur Sulzberger Jr. da konuktu. Peki ne anlattı? Birsürü şey. Ne kaldı aklımda? işte bunlar;
NY Times 159 yıldır mürekkeple basılıyormuş. (Bir 159 yıl daha basılacağından emin değilim.)
Yeni medya düzeninin onlar da farkında aslında. O yüzden nytimes.com’a ciddi yatırım yapıyorlar. Ve doğrusu karşılığını da görmeye başlamışlar; nytimes.com’un ziyaretçi ortalaması 16.000.000 (yani 16 milyon).
Sosyal medya’da da varlar. Peki bu ne işlerine yaradı?
Sulzberger Jr.’ın kendi ifadesiyle “Görünürlüğümüzü artırıp küresel olarak geniş kitlelere ulaşmamızı sağladı.”
Geniş kitlelere ulaşmak… İşte anahtar kelime. İnsanlar benim siteme gelsin diye uğraşmamışlar. İnsanlar nerede takılıyorsa oraya gitmiş, orada varolmuşlar. Sonuç; Sitelerine yine (16 milyon) ziyaret almışlar. Win-Win durumu kısaca.
Most Tweeted Media in the World
Yine Sulzberger’in ifadesiyle NYtimes en çok twitlenen medya organı. İşte adresi; http://twitter.com/#!/nytimes
Ziyaretçi sayıları 2.721.047. Yani büyük ihtimalle yalan söylemiyor.
Comments