Skip to main content

Dünya’da En çok Tweet’lenen Medya

Eveeet, şimdi tabi tepki geldi “Hani yazacaktın izlenimlerini!” diye. Haklısınız tabi. Özür diliyorum ama yoğunluğum o kadar fazla ki gece kafam daha yastığa değmeden uykuya dalıyorum.

Uyuyamayanlara tavsiye;
Bir ritüelimden bahsedeyim hemen; Gece yatağa girdiğimde uyumadan önce düzenli olarak aynı hayalleri kurarım. Bir yerlere gider, birşeyler inşa eder, bunlarla uğraşırım. Ormanda bir ev inşa etmek mesela... Ağaçları bul , kes, taşı… Bunlar çok zahmetli ama bir o kadarda huzur verici hayali uğraşlardır. Hayallerimde bunlarla uğraşırken de yavaş yavaş uyku denizine dalar giderim. Hah, işte bunla bile ilgilenemeden dalıp gidiyorum… O derece yani.

Yeni Medya konferansı’nda The New York Times’ın patronu Arthur Sulzberger Jr. da konuktu. Peki ne anlattı? Birsürü şey. Ne kaldı aklımda? işte bunlar;

NY Times 159 yıldır mürekkeple basılıyormuş. (Bir 159 yıl daha basılacağından emin değilim.)

Yeni medya düzeninin onlar da farkında aslında. O yüzden nytimes.com’a ciddi yatırım yapıyorlar. Ve doğrusu karşılığını da görmeye başlamışlar; nytimes.com’un ziyaretçi ortalaması 16.000.000 (yani 16 milyon).

Sosyal medya’da da varlar. Peki bu ne işlerine yaradı?
Sulzberger Jr.’ın kendi ifadesiyle “Görünürlüğümüzü artırıp küresel olarak geniş kitlelere ulaşmamızı sağladı.”

Geniş kitlelere ulaşmak… İşte anahtar kelime. İnsanlar benim siteme gelsin diye uğraşmamışlar. İnsanlar nerede takılıyorsa oraya gitmiş, orada varolmuşlar. Sonuç; Sitelerine yine (16 milyon) ziyaret almışlar. Win-Win durumu kısaca.

Most Tweeted Media in the World
Yine Sulzberger’in ifadesiyle NYtimes en çok twitlenen medya organı. İşte adresi; http://twitter.com/#!/nytimes 
Ziyaretçi sayıları 2.721.047. Yani büyük ihtimalle yalan söylemiyor.

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

UNILEVER'S HIDDEN X9 FACTOR

Unilever is preparing to release a new shampoo in India. While preparing the labels of the shampoos, a mischievous worker adds a statement saying “Contains X9 Factor” on the label. This last minute change added to the label is overlooked and all shampoos are printed and dispatched with this label. It will be difficult to collect millions of shampoo bottles and print labels again. When the shampoos in the stores are exhausted after six months, the new shampoos that do not say “Contains X9 Factor” are prepared properly. And what happens ... E-mails filled with anger from customers begin to fall; complaints, reproaches ... In fact, nobody has the slightest idea of ​​what the X9 factor is. But Unilever's daring to remove this feature from the shampoo they use is seen as an unacceptable behavior by consumers. What right does Unilever remove from this shampoo? In short; The more mysterious your brand is, the more "secret" the product contains, the more valuable it is fo...