Skip to main content

Yeni SEO Önerileri

Crispin Sheridan SEO hakkında bu yıl en çok neler konuşacağımıza dair güzel bir yazı yazdı. Detayları aşağıda bulabilirsiniz. Yazının orijinaline de buradan ulaşabilirsiniz.

Sheridan SEO konusunda bu yıl öne çıkacakları 6 maddede toplamış. Bunlar;

1. Temel İlkelere devam
Keywords önemini koruyor. Doğru ve alternatifli keywords'lerin hem ön hem de arka plana eklenmesine devam edin. Bu noktada alternatif keywords'ler üzerine kafa yormanız gerekecek. Sektörde kullanılan yeni kelimeler var mı? Rakipleriniz neleri kullanıyor? Bunları yakından takip edip sık sık optimizasyon yapmayı sürdürün. Google Adwords'ün keywords tool'u da işinize yarayacaktır. Ya da kampanya hazırlama sekmesindeki keywords tabı. Size girdiğiniz örnek bir keyword'ün alternatiflerini sunması açısından bu da işe yarar.


SEO

2. İçerik Yönetim Stratejisi Geliştirin
Content marketing önemini gittikçe artıran bir yenilik. Sheridan'ın content marketing'in ne olduğunu açıklayan güzel bir lafı var. Diyor ki; "İçerik pazarlama, hedef kitlenizle onlara birşey satmaya çalışmadan konuşabilme sanatıdır". Daha önce başka bir yazımızda değindiğimiz Pareto ilkesine benzer bir yaklaşım gerekiyor (merak edenler; Sosyal Medya Yönetiminde Pareto İlkesi ve 80/20 Kuralı). 

Yani müşterinin işine yarayacak, onlara faydası dokunacak içerikler hazırlayıp sunmalısınız. Burada asla görünür ya da satır arası bir satış mesajı olmadan hareket etmeniz çok önemli. Bu içerikler sizin sektörünüz, ürün/hizmetlerinizle ilgili birçok önemli text'i barındırdığı ve ayrıca ziyaretçilerin işine yarayacak içerikler olduğundan dolayı ilgi de gördüklerinden size geri dönüşü sayfa trafiği ve page rank'de artış şeklinde olacaktır.

3. Mobile'ı Unutmayın
Mobilden web kullanımı gittikçe artıyor. Bunun verilerini her yerde görebilirsiniz. O zaman web'inizi bu doğrultuda güncelleyin çünkü web'den aramalar da gittikçe artıyor. Sitenin arka plan mimarisinde mobil için yapılması gerekenlerle ilgili bir çok kaynak mevcut. İşte Google'ınki.

4. Linkler Üzerinde Çalışmaya Devam
Önemini yitirmeyen bir başka konuda linkler. Bozuk, çalışmayan, hatalı vb. linkleri sürekli kontrol edip durmalısınız! Link düzeniyle ilgili yine Google'ın güzel bir destek sayfası var. Mutlaka okuyun!

5. Yapılandırılmış Dataları İhmal Etmeyin 
Google, dataların yapılandırılmış olmasına bayılıyor. Çünkü sayfadaki birçok elementin ne olduğunu hızlı ve kolayca anlayabilmesi açısından bu önemli. Dolayısıyla sayfadaki farklı elementlerin (metin, video, etkinlik, iletişim vb.) etiketlenmesi faydanıza olacaktır. Aslında Google Web Master sayfanızdaki bu elementleri işaretlemenize olanak sağlıyor. Böylece daha sonra arama motoru bot'ları gelip neyin ne olduğunu daha kolay bulabiliyor.

6. Sosyal Medya'yı Es Geçmeyin
Sosyal medyayı web sitenizle entegre kullanırsanız faydasını göreceksiniz. Çünkü en kısa yoldan en ciddi trafik yaratacağınız kaynak sosyal medya. O yüzden nitelik içerik üretip bunu her platformun yapısına göre en uygun ve çekici şekilde paylaşamaya devam edin. 

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

UNILEVER'S HIDDEN X9 FACTOR

Unilever is preparing to release a new shampoo in India. While preparing the labels of the shampoos, a mischievous worker adds a statement saying “Contains X9 Factor” on the label. This last minute change added to the label is overlooked and all shampoos are printed and dispatched with this label. It will be difficult to collect millions of shampoo bottles and print labels again. When the shampoos in the stores are exhausted after six months, the new shampoos that do not say “Contains X9 Factor” are prepared properly. And what happens ... E-mails filled with anger from customers begin to fall; complaints, reproaches ... In fact, nobody has the slightest idea of ​​what the X9 factor is. But Unilever's daring to remove this feature from the shampoo they use is seen as an unacceptable behavior by consumers. What right does Unilever remove from this shampoo? In short; The more mysterious your brand is, the more "secret" the product contains, the more valuable it is fo...