Crispin Sheridan SEO hakkında bu yıl en çok neler konuşacağımıza dair güzel bir yazı yazdı. Detayları aşağıda bulabilirsiniz. Yazının orijinaline de buradan ulaşabilirsiniz.
Sheridan SEO konusunda bu yıl öne çıkacakları 6 maddede toplamış. Bunlar;
1. Temel İlkelere devam
Keywords önemini koruyor. Doğru ve alternatifli keywords'lerin hem ön hem de arka plana eklenmesine devam edin. Bu noktada alternatif keywords'ler üzerine kafa yormanız gerekecek. Sektörde kullanılan yeni kelimeler var mı? Rakipleriniz neleri kullanıyor? Bunları yakından takip edip sık sık optimizasyon yapmayı sürdürün. Google Adwords'ün keywords tool'u da işinize yarayacaktır. Ya da kampanya hazırlama sekmesindeki keywords tabı. Size girdiğiniz örnek bir keyword'ün alternatiflerini sunması açısından bu da işe yarar.
2. İçerik Yönetim Stratejisi Geliştirin
Content marketing önemini gittikçe artıran bir yenilik. Sheridan'ın content marketing'in ne olduğunu açıklayan güzel bir lafı var. Diyor ki; "İçerik pazarlama, hedef kitlenizle onlara birşey satmaya çalışmadan konuşabilme sanatıdır". Daha önce başka bir yazımızda değindiğimiz Pareto ilkesine benzer bir yaklaşım gerekiyor (merak edenler; Sosyal Medya Yönetiminde Pareto İlkesi ve 80/20 Kuralı).
Yani müşterinin işine yarayacak, onlara faydası dokunacak içerikler hazırlayıp sunmalısınız. Burada asla görünür ya da satır arası bir satış mesajı olmadan hareket etmeniz çok önemli. Bu içerikler sizin sektörünüz, ürün/hizmetlerinizle ilgili birçok önemli text'i barındırdığı ve ayrıca ziyaretçilerin işine yarayacak içerikler olduğundan dolayı ilgi de gördüklerinden size geri dönüşü sayfa trafiği ve page rank'de artış şeklinde olacaktır.
3. Mobile'ı Unutmayın
Mobilden web kullanımı gittikçe artıyor. Bunun verilerini her yerde görebilirsiniz. O zaman web'inizi bu doğrultuda güncelleyin çünkü web'den aramalar da gittikçe artıyor. Sitenin arka plan mimarisinde mobil için yapılması gerekenlerle ilgili bir çok kaynak mevcut. İşte Google'ınki.
4. Linkler Üzerinde Çalışmaya Devam
Önemini yitirmeyen bir başka konuda linkler. Bozuk, çalışmayan, hatalı vb. linkleri sürekli kontrol edip durmalısınız! Link düzeniyle ilgili yine Google'ın güzel bir destek sayfası var. Mutlaka okuyun!
5. Yapılandırılmış Dataları İhmal Etmeyin
Google, dataların yapılandırılmış olmasına bayılıyor. Çünkü sayfadaki birçok elementin ne olduğunu hızlı ve kolayca anlayabilmesi açısından bu önemli. Dolayısıyla sayfadaki farklı elementlerin (metin, video, etkinlik, iletişim vb.) etiketlenmesi faydanıza olacaktır. Aslında Google Web Master sayfanızdaki bu elementleri işaretlemenize olanak sağlıyor. Böylece daha sonra arama motoru bot'ları gelip neyin ne olduğunu daha kolay bulabiliyor.
6. Sosyal Medya'yı Es Geçmeyin
Sosyal medyayı web sitenizle entegre kullanırsanız faydasını göreceksiniz. Çünkü en kısa yoldan en ciddi trafik yaratacağınız kaynak sosyal medya. O yüzden nitelik içerik üretip bunu her platformun yapısına göre en uygun ve çekici şekilde paylaşamaya devam edin.
Sheridan SEO konusunda bu yıl öne çıkacakları 6 maddede toplamış. Bunlar;
1. Temel İlkelere devam
Keywords önemini koruyor. Doğru ve alternatifli keywords'lerin hem ön hem de arka plana eklenmesine devam edin. Bu noktada alternatif keywords'ler üzerine kafa yormanız gerekecek. Sektörde kullanılan yeni kelimeler var mı? Rakipleriniz neleri kullanıyor? Bunları yakından takip edip sık sık optimizasyon yapmayı sürdürün. Google Adwords'ün keywords tool'u da işinize yarayacaktır. Ya da kampanya hazırlama sekmesindeki keywords tabı. Size girdiğiniz örnek bir keyword'ün alternatiflerini sunması açısından bu da işe yarar.
2. İçerik Yönetim Stratejisi Geliştirin
Content marketing önemini gittikçe artıran bir yenilik. Sheridan'ın content marketing'in ne olduğunu açıklayan güzel bir lafı var. Diyor ki; "İçerik pazarlama, hedef kitlenizle onlara birşey satmaya çalışmadan konuşabilme sanatıdır". Daha önce başka bir yazımızda değindiğimiz Pareto ilkesine benzer bir yaklaşım gerekiyor (merak edenler; Sosyal Medya Yönetiminde Pareto İlkesi ve 80/20 Kuralı).
Yani müşterinin işine yarayacak, onlara faydası dokunacak içerikler hazırlayıp sunmalısınız. Burada asla görünür ya da satır arası bir satış mesajı olmadan hareket etmeniz çok önemli. Bu içerikler sizin sektörünüz, ürün/hizmetlerinizle ilgili birçok önemli text'i barındırdığı ve ayrıca ziyaretçilerin işine yarayacak içerikler olduğundan dolayı ilgi de gördüklerinden size geri dönüşü sayfa trafiği ve page rank'de artış şeklinde olacaktır.
3. Mobile'ı Unutmayın
Mobilden web kullanımı gittikçe artıyor. Bunun verilerini her yerde görebilirsiniz. O zaman web'inizi bu doğrultuda güncelleyin çünkü web'den aramalar da gittikçe artıyor. Sitenin arka plan mimarisinde mobil için yapılması gerekenlerle ilgili bir çok kaynak mevcut. İşte Google'ınki.
4. Linkler Üzerinde Çalışmaya Devam
Önemini yitirmeyen bir başka konuda linkler. Bozuk, çalışmayan, hatalı vb. linkleri sürekli kontrol edip durmalısınız! Link düzeniyle ilgili yine Google'ın güzel bir destek sayfası var. Mutlaka okuyun!
5. Yapılandırılmış Dataları İhmal Etmeyin
Google, dataların yapılandırılmış olmasına bayılıyor. Çünkü sayfadaki birçok elementin ne olduğunu hızlı ve kolayca anlayabilmesi açısından bu önemli. Dolayısıyla sayfadaki farklı elementlerin (metin, video, etkinlik, iletişim vb.) etiketlenmesi faydanıza olacaktır. Aslında Google Web Master sayfanızdaki bu elementleri işaretlemenize olanak sağlıyor. Böylece daha sonra arama motoru bot'ları gelip neyin ne olduğunu daha kolay bulabiliyor.
6. Sosyal Medya'yı Es Geçmeyin
Sosyal medyayı web sitenizle entegre kullanırsanız faydasını göreceksiniz. Çünkü en kısa yoldan en ciddi trafik yaratacağınız kaynak sosyal medya. O yüzden nitelik içerik üretip bunu her platformun yapısına göre en uygun ve çekici şekilde paylaşamaya devam edin.
Comments