Sosyal medya alanında gelişmeler hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz yıl özellikle firmalar pazarlama süreçlerinde sosyal medyayla ilgili çok önemli tecrübeler edindiler. Peki 2014'de SM'de nelere dikkat etmeliyiz? SM'yi nasıl kullanmalıyız? Yönümüzü ne tarafa dönmeliyiz? ClizkZ'de dijital pazarlama profesyoneli Krista Neher'in güzel bir yazısı yayınlandı.
Krista bu yazısında 2014'de Sosyal Medya kullanımıyla ilgili çok güzel bir projeksiyon sunmuş. Neler ön planda olacak, neleri biraz geri plana almak lazım üzerine güzel bir yazı. Orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. Özetlemek gerekirse;
Search & Social
Sosyal medya search ranking'i etkiliyor; bu Google'ın da kabul ettiği bir gerçek. O yüzden Sosyal Medya Uzmanlarının eğer bilmiyorlarsa SEO'yu öğrenmeleri, SEO uzmanlarının ise optimizasyon süreçlerine SM'yi entegre etmeleri çok önemli.
Facebook'a Para Ayırın
Facebook'da organik aramalardan marka sayfalarına erişim zorlaşıyor; bu Facebook'un resmi açıklaması. Yani marka sayfalarınız için para harcamalısınız! Mantık şu; "If Facebook works for your business, you’ll need a budget". Yani Facebook'un sizin işiniz/sayfanız için çalışmasını istiyorsanız siz de biraz elinizi cebinize atın!
Strategic Content Marketing
İçerik pazarlamacılığı aslında biraz cılkı çıkmaya başlamış bir konu. Çünkü temelde her şey içeriktir ve herkes platformlarına içerik yüklüyor. Aslında content marketing konusu satış odaklı bir konu değil. Daha çok müşteri sadakatini, bilgilendirmesini sağlamak amacıyla yapılan bir çalışma. İşte biraz da bu nedenle yani işin cılkı çıktığı için firmaların yükledikleri içeriklere daha stratejik yaklaşmaları çok önemli.
Visual Social Networks
Görsel bazlı sosyal ağlar, özellikle mobil teknoloji ve smartphone gelişimiyle birlikte artış gösterdi. Instagram ve Pinterest burada başı çekenlerden. Bu yapılar fotoğraf ve kısa videonun yüklenmesi, paylaşımı, yorumlanmasına dayalı bir eko sistem. Eğer şimdiye dek buraları göz ardı ettiyseniz artık odaklanmanın ve bir pazarlama aracı olarak kullanmaya başlamanın tam zamanı.
Google+'da Ne Durumdasınız?
Google plus'ı hala etkili bir SM platformu olarak görmeyebilirsiniz. Ama Google görüyor (ya da görmek istiyor) ve o yüzden burayı desteklemeye devam ediyor. Tabi diğer Google ürünleriyle entegre çalışabilmesi gibi Google ailesinin bir parçası olmanın büyük avantajları var. Sayfanın organik aramalarda listelenmesi, YouTube videolarının etkili biçimde paylaşılabilmesi, Adwords'te +1 linki bunlardan sadece bazıları.
Krista bu yazısında 2014'de Sosyal Medya kullanımıyla ilgili çok güzel bir projeksiyon sunmuş. Neler ön planda olacak, neleri biraz geri plana almak lazım üzerine güzel bir yazı. Orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. Özetlemek gerekirse;
Search & Social
Sosyal medya search ranking'i etkiliyor; bu Google'ın da kabul ettiği bir gerçek. O yüzden Sosyal Medya Uzmanlarının eğer bilmiyorlarsa SEO'yu öğrenmeleri, SEO uzmanlarının ise optimizasyon süreçlerine SM'yi entegre etmeleri çok önemli.
Facebook'a Para Ayırın
Facebook'da organik aramalardan marka sayfalarına erişim zorlaşıyor; bu Facebook'un resmi açıklaması. Yani marka sayfalarınız için para harcamalısınız! Mantık şu; "If Facebook works for your business, you’ll need a budget". Yani Facebook'un sizin işiniz/sayfanız için çalışmasını istiyorsanız siz de biraz elinizi cebinize atın!
Strategic Content Marketing
İçerik pazarlamacılığı aslında biraz cılkı çıkmaya başlamış bir konu. Çünkü temelde her şey içeriktir ve herkes platformlarına içerik yüklüyor. Aslında content marketing konusu satış odaklı bir konu değil. Daha çok müşteri sadakatini, bilgilendirmesini sağlamak amacıyla yapılan bir çalışma. İşte biraz da bu nedenle yani işin cılkı çıktığı için firmaların yükledikleri içeriklere daha stratejik yaklaşmaları çok önemli.
Visual Social Networks
Görsel bazlı sosyal ağlar, özellikle mobil teknoloji ve smartphone gelişimiyle birlikte artış gösterdi. Instagram ve Pinterest burada başı çekenlerden. Bu yapılar fotoğraf ve kısa videonun yüklenmesi, paylaşımı, yorumlanmasına dayalı bir eko sistem. Eğer şimdiye dek buraları göz ardı ettiyseniz artık odaklanmanın ve bir pazarlama aracı olarak kullanmaya başlamanın tam zamanı.
Google+'da Ne Durumdasınız?
Google plus'ı hala etkili bir SM platformu olarak görmeyebilirsiniz. Ama Google görüyor (ya da görmek istiyor) ve o yüzden burayı desteklemeye devam ediyor. Tabi diğer Google ürünleriyle entegre çalışabilmesi gibi Google ailesinin bir parçası olmanın büyük avantajları var. Sayfanın organik aramalarda listelenmesi, YouTube videolarının etkili biçimde paylaşılabilmesi, Adwords'te +1 linki bunlardan sadece bazıları.
Comments