Facebook Reklamlarını Denemek İçin 100$ Yeterli mi? Güzel bir soru. Click Z editörlerinden Elizabeth Marsten bu konuda kafasında soru işareti olanları aydınlatıcı güzel bir makale yazmış.
Ben de kendi tecrübelerimden biraz ekledim. Orijinalini buradan okuyabilirsiniz.
Aslında Facebook'da reklam verip vermeme fikri bugünlerde çoğu kişinin kafasını kurcalıyor. Peki verecekseniz bile kriterlerinizi nasıl belirlemelisiniz? Bu işe ayıracağınız test amaçlı bir 100$ size çok iyi bir projeksiyon çizebilir. Ama beklentilerinizi ve kampanya ayarlarınızı başta iyi ayarlamak şartıyla. 100$'la Facebook reklamından sonuç elde etmenin ipuçları;
1. Amacınızı netleştirin. Çünkü buna göre ödeme türünüzü (CPC ya da CPM) seçeceksiniz. Bu reklamla Facebook sayfanıza mı yönlendireceksiniz yoksa dışarıdan bir sayfaya mı? Eğer Facebook sayfanıza yönlendirecekseniz yani mesajınızı orada verecekseniz (hem de Facebook sayfamın Like/takipçi, erişim ve etkileşim sayılarını artırmak istiyorum diyorsanız) Facebook CPM'i öneriyor ve diyor ki; "Bu sayede reklamını daha geniş ve doğru bir kitleye ulaştırırım".
Eğer dışarıdan bir sayfaya yönlendirecekseniz Facebook'un önerisi CPC'yi seçmeniz. Bu şekilde belki CPM'e göre daha az sayıda gösterim alacaksınız ancak daha doğru bir ktileye gösterilecek ve kısıtlı bütçenizi daha doğru yönetmiş olacaksınız.
2. Yayın süresini 1 haftadan uzun tutmayın.
3. Mutlaka hedefleme yapın. Facebook'un bir avantajı (yani Google'a göre avantajı) yaş, cinsiyet, ilişki durumu, eğitim seviyesi gibi bazı önemli alanlarda daha başarılı hedefleme yapabiliyor olması. Aslında Faceook'ta yaklaşık 27 bin farklı permütasyon yapabilirsiniz. Bütçeniz azsa bu daha da önemli bir avantaj. Hedef kitleyi kırabildiğiniz kadar kırın ve netleştirin. Bu sayede ulaşabileceğiniz ortalama impression sayısını da göreceksiniz.
4. İlgi alanı hedeflemelerinden sadece birini seçin; hepsini değil hatta ikisini bile değil. Unutmayın! Cebimizde sadece 100$ var.
5. Önerilen en düşük tıklama bütçesini seçin.
6. İşe başlarken neyin "başarı" sayılacağını önceden netleştirin.
Bir haftalık sürecin sonunda, harcadığınız paranın karşılığında ne aldığınıza bakın! Burada alınan sonucun başarılı ya da başarısız oluşu, başta hedefinizi doğru belirlemenizle alakalı olacaktır. Unutmayın, bu 100 $'lık bir denemeydi. Eğer bunun ışığında sonucu başarılı olarak değerlendirebiliyorsanız daha büyük bir bütçeyi Facebook reklamı için kullandığınızda o da başarılı olacaktır.
what? ySense! yeeah!
Ben de kendi tecrübelerimden biraz ekledim. Orijinalini buradan okuyabilirsiniz.
Aslında Facebook'da reklam verip vermeme fikri bugünlerde çoğu kişinin kafasını kurcalıyor. Peki verecekseniz bile kriterlerinizi nasıl belirlemelisiniz? Bu işe ayıracağınız test amaçlı bir 100$ size çok iyi bir projeksiyon çizebilir. Ama beklentilerinizi ve kampanya ayarlarınızı başta iyi ayarlamak şartıyla. 100$'la Facebook reklamından sonuç elde etmenin ipuçları;
1. Amacınızı netleştirin. Çünkü buna göre ödeme türünüzü (CPC ya da CPM) seçeceksiniz. Bu reklamla Facebook sayfanıza mı yönlendireceksiniz yoksa dışarıdan bir sayfaya mı? Eğer Facebook sayfanıza yönlendirecekseniz yani mesajınızı orada verecekseniz (hem de Facebook sayfamın Like/takipçi, erişim ve etkileşim sayılarını artırmak istiyorum diyorsanız) Facebook CPM'i öneriyor ve diyor ki; "Bu sayede reklamını daha geniş ve doğru bir kitleye ulaştırırım".
Eğer dışarıdan bir sayfaya yönlendirecekseniz Facebook'un önerisi CPC'yi seçmeniz. Bu şekilde belki CPM'e göre daha az sayıda gösterim alacaksınız ancak daha doğru bir ktileye gösterilecek ve kısıtlı bütçenizi daha doğru yönetmiş olacaksınız.
2. Yayın süresini 1 haftadan uzun tutmayın.
3. Mutlaka hedefleme yapın. Facebook'un bir avantajı (yani Google'a göre avantajı) yaş, cinsiyet, ilişki durumu, eğitim seviyesi gibi bazı önemli alanlarda daha başarılı hedefleme yapabiliyor olması. Aslında Faceook'ta yaklaşık 27 bin farklı permütasyon yapabilirsiniz. Bütçeniz azsa bu daha da önemli bir avantaj. Hedef kitleyi kırabildiğiniz kadar kırın ve netleştirin. Bu sayede ulaşabileceğiniz ortalama impression sayısını da göreceksiniz.
4. İlgi alanı hedeflemelerinden sadece birini seçin; hepsini değil hatta ikisini bile değil. Unutmayın! Cebimizde sadece 100$ var.
5. Önerilen en düşük tıklama bütçesini seçin.
6. İşe başlarken neyin "başarı" sayılacağını önceden netleştirin.
Bir haftalık sürecin sonunda, harcadığınız paranın karşılığında ne aldığınıza bakın! Burada alınan sonucun başarılı ya da başarısız oluşu, başta hedefinizi doğru belirlemenizle alakalı olacaktır. Unutmayın, bu 100 $'lık bir denemeydi. Eğer bunun ışığında sonucu başarılı olarak değerlendirebiliyorsanız daha büyük bir bütçeyi Facebook reklamı için kullandığınızda o da başarılı olacaktır.
what? ySense! yeeah!
Comments