Skip to main content

Facebook Reklamlarını Denemek İçin 100$ Yeterli mi?

Facebook Reklamlarını Denemek İçin 100$ Yeterli mi? Güzel bir soru. Click Z editörlerinden Elizabeth Marsten bu konuda kafasında soru işareti olanları aydınlatıcı güzel bir makale yazmış. 

Ben de kendi tecrübelerimden biraz ekledim. Orijinalini buradan okuyabilirsiniz. 

Aslında Facebook'da reklam verip vermeme fikri bugünlerde çoğu kişinin kafasını kurcalıyor. Peki verecekseniz bile kriterlerinizi nasıl belirlemelisiniz? Bu işe ayıracağınız test amaçlı bir 100$ size çok iyi bir projeksiyon çizebilir. Ama beklentilerinizi ve kampanya ayarlarınızı başta iyi ayarlamak şartıyla. 100$'la Facebook reklamından sonuç elde etmenin ipuçları;


Facebook_reklamları

1. Amacınızı netleştirin. Çünkü buna göre ödeme türünüzü (CPC ya da CPM) seçeceksiniz. Bu reklamla Facebook sayfanıza mı yönlendireceksiniz yoksa dışarıdan bir sayfaya mı? Eğer Facebook sayfanıza yönlendirecekseniz yani mesajınızı orada verecekseniz (hem de Facebook sayfamın Like/takipçi, erişim ve etkileşim sayılarını artırmak istiyorum diyorsanız) Facebook CPM'i öneriyor ve diyor ki; "Bu sayede reklamını daha geniş ve doğru bir kitleye ulaştırırım". 

Eğer dışarıdan bir sayfaya yönlendirecekseniz Facebook'un önerisi CPC'yi seçmeniz. Bu şekilde belki CPM'e göre daha az sayıda gösterim alacaksınız ancak daha doğru bir ktileye gösterilecek ve kısıtlı bütçenizi daha doğru yönetmiş olacaksınız.

2. Yayın süresini 1 haftadan uzun tutmayın.

3. Mutlaka hedefleme yapın. Facebook'un bir avantajı (yani Google'a göre avantajı) yaş, cinsiyet, ilişki durumu, eğitim seviyesi gibi bazı önemli alanlarda daha başarılı hedefleme yapabiliyor olması. Aslında Faceook'ta yaklaşık 27 bin farklı permütasyon yapabilirsiniz. Bütçeniz azsa bu daha da önemli bir avantaj. Hedef kitleyi kırabildiğiniz kadar kırın ve netleştirin. Bu sayede ulaşabileceğiniz ortalama impression sayısını da göreceksiniz.

4. İlgi alanı hedeflemelerinden sadece birini seçin; hepsini değil hatta ikisini bile değil. Unutmayın! Cebimizde sadece 100$ var.

5. Önerilen en düşük tıklama bütçesini seçin.

6. İşe başlarken neyin "başarı" sayılacağını önceden netleştirin.

Bir haftalık sürecin sonunda, harcadığınız paranın karşılığında ne aldığınıza bakın! Burada alınan sonucun başarılı ya da başarısız oluşu, başta hedefinizi doğru belirlemenizle alakalı olacaktır. Unutmayın, bu 100 $'lık bir denemeydi. Eğer bunun ışığında sonucu başarılı olarak değerlendirebiliyorsanız daha büyük bir bütçeyi Facebook reklamı için kullandığınızda o da başarılı olacaktır.

what? ySense! yeeah!

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

UNILEVER'S HIDDEN X9 FACTOR

Unilever is preparing to release a new shampoo in India. While preparing the labels of the shampoos, a mischievous worker adds a statement saying “Contains X9 Factor” on the label. This last minute change added to the label is overlooked and all shampoos are printed and dispatched with this label. It will be difficult to collect millions of shampoo bottles and print labels again. When the shampoos in the stores are exhausted after six months, the new shampoos that do not say “Contains X9 Factor” are prepared properly. And what happens ... E-mails filled with anger from customers begin to fall; complaints, reproaches ... In fact, nobody has the slightest idea of ​​what the X9 factor is. But Unilever's daring to remove this feature from the shampoo they use is seen as an unacceptable behavior by consumers. What right does Unilever remove from this shampoo? In short; The more mysterious your brand is, the more "secret" the product contains, the more valuable it is fo...