Skip to main content

Dünyayı Değiştiren 10 Marka (Vol 2)


Adweek'in yayınladığı dünyayı değiştiren 10 markaya devam ediyoruz. Bu markalar harcama alışkanlıklarımızı da etkiledi, kimliğimizi de. Önce o 10 markayı hatırlayalım;
1. Amazon 
2. Facebook 
3. Gap
4. Hbo
5. McDonald's
6. Starbucks
7. Iphone
8. Visa
9. Viagra
10. Walmart 


Starbucks
Starbucks
1971'de Seatle'da ilk dükkanı açıldığından bu yana çok mesafe kateden Starbuck bugün 61 ülkede 17.500 dükkanda insanlara kahve keyfi yaşatıyor. Türkiye gibi köklü bir kahve kültürüne sahip bir ülkede bile hızlı tutundu. 

Geçen yıl 13.29 milyar $'lık satış yapmış olmaları başarının sayısal bir kanıtı. Starbucks "frappuccino", "Latte" gibi kavramları günlük konuşma dilimize sokmakla müşteri gözünde ne kadar "tutulan" bir marka olduğunu zaten gösterdi ama aynı zamanda çalışan memnuniyetinin de oldukça yüksek olduğu bir marka olduğu biliniyor.


iphone
iPhone
Steve Jobs tarafından 2007'de anons edilmesinden bu yana dünyada 380 milyon adet i-phone satıldığı bildiriliyor. Yaklaşık 6 yıllık geçmişi olan bir marka için inanılmaz bir rakam. Iphone'un 4. versiyonu 2010'da satışa sunulduğunda 3 günde 1.7 milyon adet satıldı. 

Iphone bize sadece elimizde taşıyıp telefon olarak da kullanabileceğimiz bir bilgisayar deneyimi yaşatmadı, aynı zamanda bu yenilikçi markaya sahip olmak suretiyle nasıl statü sahibi olunacağını gösterdi.

visaVisa
İlk kredi kartı 1958'de Bank of America tarafından "BankAmericard" adıyla çıkarılır. Harcama limiti 300 $'dır, sadece California'da geçmektedir ve üstelik kartondan yapılmıştır. Ama ne var biliyor musunuz; İnsanlar buna bayılır. 1974'de kart global bir markaya dönüşmeye başlamıştır. 

2 yıl sonra, pazarlama departmanı kartın adını değiştirmeye karar verir. Dil, kültür farkı gözetmeksizin daha uluslararası bir havası olması ve herkesi kucaklaması amaçlanır. Ve Visa doğar. 
Bugün harcama alışkanlıklarımızı yeniden tanımlayan enstrümanlardan biridir artık kredi kartı. Visa, dünya çapında MasterCard'la birlikte 500 milyondan fazla insan tarafından kullanılıyor.
 

viagra
Viagra
Yüzünüzde hafif bir tebessüm var biliyorum ama er ya da geç sizin de başınıza gelecek. Araştırmalara göre her 10 erkekten biri sertleşme sorununu ciddi biçimde yaşıyor. 

1998 öncesi bu konuda fazla ciddi bir çalıma yoktu aslında. O dönemde Pfizer'ın araştırmacıları, hipertansiyon ve anjin semptomlarına karşı bir ilaç üzerinde çalışıyorlardı ancak bir gelişme kaydedemediler. Bunun yanında erkek denekler, ilacı kullandıktan sonra sıra dışı ereksiyon durumları yaşadıklarını rapor ettiler. Bu beklenmedik gelişme, bazı zeki yöneticilerin kafasında bir ışık yakıverdi. Federal hükümetin onayıyla geçen 8-9 yıl sürecinde ilaç bir fenomene dönüştü, sonunda satışa sunulduğunda 40 milyon reçete yazıldı. İlaç Pfizer'a yılda 2 milyar $ gelir getirmeye başladı. Bu küçük mavi hap ayrıca muhtemelen tarihte en çok taklidi üretilen ilaç olmuştur. Çin başta olmak üzere hemen her yerde sahteleri üretildi. Bugün Viagra hala dünya çapında bir markaya dönüşmüşmüş yegane eczacılık ürünü.


wallmart

Walmart
1962'de Sam Walton adlı bir adam, indirimli ürün mağazası açar. Bugünün evkur tarzı mağazalarının ilk örneği gibi düşünebilirsiniz. Adamın mağazayla ilgili mottosu şudur; "Her zaman ve her yerdeki en düşük fiyat". İşe yarar mı? Hem de nasıl! 1980'e gelindiğinde mağaza sayısı 276 olmuştur.

Aslında temel yaklaşımları şöyleydi; Bir kotun ortalama değeri nedir? 10$. O zaman bu rakama satılmalıdır, daha üzerinde değil. Düşük fiyat her zaman ilgi çekmiştir ve Wallmart mağazaları da bundan iyi yararlanmıştır. Mağaza çevrelerindeki yiyecek, eğlence vs. mekanlarla Wallmart mağazaları ortalama bir hava alanından daha fazla insan ağırlar hale gelir. 5.000'den fazla mağaza, 20'den fazla ülkede 800.000 çalışanıyla Bugün marketçilik onlardan soruluyor.
what? ySense! yeeah!

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia

Reduce Virus Contact Risk with Google Maps

Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places. Still, we still have to go there. At this point, Google Maps can be very useful. Nowadays, because of the Covid-19 virus, we have started to pay more attention to our going to crowded places. Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places because of the places where people are collectively. Still, we still have to go here. At this point, Google Maps can be very useful. Because you can see how concentrated any place is now. Open Google Maps from the browser, mobile device or app. Then find and select the venue you want to go to. In the menu on the left, you will see information about the location you have chosen. One of them is the Popular Times / popular watches section. The red " LIVE " icon shows instant density information at the location. You can also see this graphically. In addition, in the graph, you can see at what times of the day the density peaked or the averag