Skip to main content

Dizellere Veda

Avrupa otomotiv sektörünü yakından takip eden bir arkadaşımın haberi; Motor üreticileri dizel motorların AR-GE'lerini durdurdu. Bunun anlamı şu; Kısa süre sonra dizel otomobil üretilmeyecek. 


Aslında bu habere üzülmek yersiz, çünkü artık benzinli motorlar dizel kadar az yakıt tüketir hale geldi ve gittikçe daha çok geliştiriliyorlar. Bir diğer konuda çevre duyarlılığı. Dizel motorlar yapıları itibariyle yani dizel yakıt tükettikleri için çevreye daha zararlılar. Çünkü dizel yakıt benzine göre daha çok karbon gazı salıyor.

 Avrupa'da vergilendirmenin bizdeki gibi motor hacmine göre değil karbon emisyonuna göre olduğunu unutmayın! Yani ne kadar az karbon salıyorsa vergisi o kadar az oluyor. Sanırım Türkiye'de de yakın zamanda kanunlar bu yönde değişecek. Yani bizde de aracın vergilendirmesi saldığı karbon gazı miktarına göre olacak. 

Bu noktada benzinli araçlar zaten dizellere göre daha az karbon salıyor. Dolayısıyla ortalama bir benzinli araç, ortalama bir dizel araçtan daha ucuz olacak. Başta da belirttiğimiz gibi benzinli motorlar yakıt tüketiminde cimrilikte dizelleri yakalamış durumda. Bu da dizellerin kalesini bir başka darbe. 

Dizel bir otomobilin bakım, parça maliyetinin benzilinli bir araca göre daha pahalı olduğu da bir diğer gerçek. Son olarak benzin fiyatıyla dizel fiyatı arasında bir fark kalmadığını da göz önüne alırsak en azından binek pazarında dizel otomobillerin sonunun yakın olduğunu söyleyebiliriz. 

Yani siz siz olun, en azından sıfır otomobil alacaksanız dizel yerine benzinli tercih edin. Zaten kısa bir yakıt tüketimi araştırması yaptığınızda arada fark olmadığını göreceksiniz.

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia

Reduce Virus Contact Risk with Google Maps

Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places. Still, we still have to go there. At this point, Google Maps can be very useful. Nowadays, because of the Covid-19 virus, we have started to pay more attention to our going to crowded places. Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places because of the places where people are collectively. Still, we still have to go here. At this point, Google Maps can be very useful. Because you can see how concentrated any place is now. Open Google Maps from the browser, mobile device or app. Then find and select the venue you want to go to. In the menu on the left, you will see information about the location you have chosen. One of them is the Popular Times / popular watches section. The red " LIVE " icon shows instant density information at the location. You can also see this graphically. In addition, in the graph, you can see at what times of the day the density peaked or the averag