Dijital pazarlamanın önemli iki kalesi; e-mail marketing ve mobil marketing. Her ikisinde de bolca e-mail ve GSM datasıyla içli dışlı olmanız gerekiyor. Eğer büyük bir data yoğunluğuna sahipseniz işiniz yaş...
Diyelim ki 10.000 adetlerde SMS yolladınız. Bunlardan 2.000 adeti SMS istemediğini belirtti. Bu durumda 2.000 adeti gönderi listenizden çıkarmak zorundasınız. Ama bitmedi. O 2.000 adet datayı silemezsiniz. Çünkü kanun gereği tüm datalarınızı saklamak zorundasınız. Hem de nereden, ne zaman ve nasıl aldığınızı ispat edebilir bir şekilde. Aynısı e-mailing için de geçerli.
www.sustilo.com
Click Here! Trick Photography And Special Effects E-book
İşte bu noktada data mining süreci başlıyor. Yani datalarınızı yönetme süreci. Peki bunu nasıl yapacaksınız? Önce kısa cevabı vereyim sonra detaylı açıklamasına geçeriz; Access & Excel
Access, çoklu dataları yönetmek için çok kullanışlı bir araç. Kimileri bu noktada Excel'i önerebilir ama çoklu datalarla çalışacaksanız unutmayın ki Excel bu yükü kaldıramayabilir. Şöyle düşünün; Taşınacak bir dolu eşyanız var ve önünüzde iki araç var; biri kamyonet diğeri ise kamyon! Hangisini seçersiniz? Tabi Excel'in hareket kabiliyetinin daha fazla olduğu da bir gerçek. Yani dataları düzeltme, silme vb. detaylarda Excel çok daha pratik. İşte bu yüzden en verimli yöntem Access & Excel işbirliği. İşte kısa tavsiyeler;
* Temizlenen dataları Access'te yığınak yapın.
* Access'te Query yani sorgular oluşturun. (Mesela e-mail istemeyenler sorgusu... Böylece sonraki gönderimlerde dataları toplarken işiniz daha kolaylaşır)
* Sorgu sonucu ortaya çıkan dataları yine boş bir Excel'e kopyalayın ve gönderim platformuna buradan havale yapın.
Bu konunun detaylarına gireceğiz. Unutmayın; Gerek gönderim öncesi gerekse sonrasında dataların yönetiminde bu ikiliyi kullanarak zamandan ve enerjiden tasarruf edeceksiniz. Ben çevreci çalışma diye buna derim.
Comments