Skip to main content

Unilever’in Gizli X9 Faktörü

Unilever, Hindistan’da yeni bir şampuan çıkarmaya hazırlanmaktadır. Şampuanların etiketleri hazırlanırken muzip bir işçi etiketin üzerine “X9 Faktörü İçerir” diye bir ibare ekler.

Etikete eklenen bu son dakika değişikliği gözden kaçar ve tüm şampuanlar bu etiketle basılıp dağıtıma gönderilir. Milyonlarca şampuan şişesini toplatıp etiketleri yeniden bastırmak zor olacağından iş oluruna bırakılır.

Altı ay sonra mağazalardaki şampuanlar tükenince, etiketi düzgün hazırlanmış yani “X9 Faktörü İçerir” yazmayan yeni şampuanlar mağazalara sevk eder. Ve olan olur...

Müşterilerden öfke dolu e-mailler yağmaya başlar; şikayetler, serzenişler… Aslında kimsenin X9 faktörünün ne olduğu hakkında en ufak fikri yoktur. Ama kullandıkları şampuandan Unilever’in bu özelliği kaldırmaya cüret etmesi, tüketiciler tarafından kabul edilemez bir davranış olarak görülür.

Unilever ne hakla şampuandan bu özelliği çıkarır? Kısacası; Markanız ne kadar gizem taşıyorsa, ürünün içeriği ne kadar “sır” barındırıyorsa tüketici gözünde o kadar değerli oluyor.
what? ySense! yeeah!

Comments

Aslında her konuda böyleyiz.Allayıp pullayıp sunuyorlar önümüze.Kimse neyin nasıl olduğunu araştırma zahmetine girmiyor.Ne kadar cahil olursak işler o kadar kolay yürüyor bu memlekette...
Teşekkürler paylaşım için Murat bey.
(Bu arada söylemişmiydim okuldan ortak bir arkadaşımız var.:)))
Pako Prinna said…
Aslında bu bize özel değil; genel tüketici yaklaşımı böyle :)

Ama tepki gösterme konusunda millet olarak yolun başındayız biz. Buna bağlı olarak müşteri ilişkileri/hizmetleri yönetimi de henüz apalama aşamasında.

PS: Ne güzel, ismi nedir? görürsem selamınızı iletirim.
İsterseniz ben selamınızı ileteyim çünkü sizden daha sık görüştüğüm kesin:)Çünkü Ankaradyız.
Vildan yurttan oda arkadaşım sanırım sizinde sınıf arkadaşınız.Face üzerinden bakarken gördüm sizi.
Sağlıcakla kalın.
Pako Prinna said…
peki o zaman öyle olsun :)
jsmn said…
süper bir yaklaşm . aslında neler kullandıgımızı hiç kimse bilmiyor.mühendis olmak lazım yada doktor. halbu ki bu ürünleri halka satıyorlar daha kolay anlaşılır olsa insanların ürünlere olan güveni daha çok olur ..ama anlaşılmasın ,ne oldugunu çözemeyelım dıye buyuk çaba sarfedıyorlar
Pako Prinna said…
jsmn slm, aslında öyle değil. Marka, ürünün içeriğini saklamak zorunda. Yoksa rakipleriyle baş edemez. Coca Cola'nın, Elidor'un ya da afiyetle yediğimiz ama içerik sırrı saklanan yerli ürünlerimizi düşün! Bunlar paylaşılsa o markanın rakipleri arasında ayakta kalması mümkün olmazdı.

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

Reduce Virus Contact Risk with Google Maps

Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places. Still, we still have to go there. At this point, Google Maps can be very useful. Nowadays, because of the Covid-19 virus, we have started to pay more attention to our going to crowded places. Places like markets, restaurants, bakeries are still risky places because of the places where people are collectively. Still, we still have to go here. At this point, Google Maps can be very useful. Because you can see how concentrated any place is now. Open Google Maps from the browser, mobile device or app. Then find and select the venue you want to go to. In the menu on the left, you will see information about the location you have chosen. One of them is the Popular Times / popular watches section. The red " LIVE " icon shows instant density information at the location. You can also see this graphically. In addition, in the graph, you can see at what times of the day the density peaked or the averag...