Magners adlı İrlanda elma şarabı markası İngiltere’de oldukça popülermiş. Neden dersiniz?
Popüler bir isimle anlaşıp reklam çalışmalarını değiştirmediler. Yeni ürün çeşitleri çıkarmadılar. Formüllerini, ambalajlarını da değiştirmediler. Öyleyse?
Yıllar önce, İrlanda’nın Tipperary bölgesindeki pub’ların çoğunda henüz buzdolabı olmadığından, Magners’i soğutmak için üzerine buz atılırmış. Farketmişler ki elma şarabı, üzerine buz atılınca yani soğutulunca tatlığı azalıyor ve daha hoş bir lezzet kazanıyor.
Böylece, o günden sonra barmenlerin Magners’i şişeden yarım litrelik bir bardağa boşaltıp üzerine de bolca buz eklemesi bir alışkanlığa dönüşmüş. Yani bir ritüel doğmuş. Bu ritüel zamanla tüketicinin gözünde markayla özdeşleşmiş; hatta insanlar markayı “buzlu Magners” diye tanınır olmuş.
"Method in the Magners" videosu kaynak; http://theinspirationroom.com/daily/2010/method-in-the-magners/
Bir marka için tüketicinin bir ritüel yaratması (Kolaya limon sıkmaktan çorbaya yoğurt katmaya dek) büyük bir şans aslında. Çünkü tüketici bu şekilde markayı kişiselleştirmiş oluyor.
Özellikle büyümek isteyen ya da zor durumdaki bir marka için bunları keşfetmek ve sonrada tüketicinin geneline yaymak etkili bir reçete.
Kaynak: buy.ology (S.102)
what? ySense! yeeah!
Popüler bir isimle anlaşıp reklam çalışmalarını değiştirmediler. Yeni ürün çeşitleri çıkarmadılar. Formüllerini, ambalajlarını da değiştirmediler. Öyleyse?
Yıllar önce, İrlanda’nın Tipperary bölgesindeki pub’ların çoğunda henüz buzdolabı olmadığından, Magners’i soğutmak için üzerine buz atılırmış. Farketmişler ki elma şarabı, üzerine buz atılınca yani soğutulunca tatlığı azalıyor ve daha hoş bir lezzet kazanıyor.
Böylece, o günden sonra barmenlerin Magners’i şişeden yarım litrelik bir bardağa boşaltıp üzerine de bolca buz eklemesi bir alışkanlığa dönüşmüş. Yani bir ritüel doğmuş. Bu ritüel zamanla tüketicinin gözünde markayla özdeşleşmiş; hatta insanlar markayı “buzlu Magners” diye tanınır olmuş.
Özellikle büyümek isteyen ya da zor durumdaki bir marka için bunları keşfetmek ve sonrada tüketicinin geneline yaymak etkili bir reçete.
Kaynak: buy.ology (S.102)
what? ySense! yeeah!
Comments