Pekçok üniversitede olduğu gibi bizde de Tanıtım Günleri başladı. Üniversite tanıtım günleri, üniversite tercihi yapacak öğrenciler için çok önemli. Çünkü bu günlerde girmeyi istedikleri okulları tek tek dolaşıp, bölümler, fakülteler, okulun imkanları hakkında bilgi alabiliyorlar.
Velileri için de çok önemli çünkü onlarda çocuklarının nerelerde okuyabileceğini görüyorlar. Ayrıca okul ücretleri hakkında, yurtlar, ödeme kolaylıkları hakkında yetkililerden bilgi alıyorlar.
Peki İstanbul Kültür Üniversitesi'nde biz ne yapıyoruz? Öncelikle "Öğrenci Adayları" sayfamızı baştan aşağıya yeniledik. Sevimli, kıpır kıpır, cillop gibi yeni bir sayfa hazırladı Bilgi İşlem. Ardından Kurumsal İletişim önderliğinde içeriği güzelce dolduruldu (ya da yenilenip güncellendi).
Bu işin önemli kısımlarından biri online medya çünkü gençler artık en çok web'i takip ediyor, bilgileri de oradan alıyor... ya da alamıyor. Yani yeterince iyi bir web sayfanız yoksa bilgi falan alamıyorlar. Web sitesi, çoğu konuda öğrencinin kafasındaki sorulara yanıt bulabileceği bir hale dönüştü kısacası.
Bunu destekleyen Sosyal Medya gibi diğer mecralar da devrede. Facebook, Twitter, Linkedin gibi platformların sayfalarından da haber paylaşmaya, bilgi ya da sorulara yanıt vermeye tam gaz devam ediyoruz. Interaktif, outdoor ve yazılı medya mecraları da reklam çalışmalarımızda kullanılıyor.
Öğrenci Adayları sayfasındaki en önemli bölüm -ki Online Yardım bölümü tam anlamıyla hayat geçince dadından yinmeyecek- ziyaretçinin herhangi bir konuda buradan bize mail atabilmesi. Bu mail, konuyla ilgili bir kişiye ulaşıyor ve mümkün olduğunca kısa sürede bilgi talep mailine dönüş yapılıyor.
Bu da çok önemeli, çünkü tercih yapılacak okul bir gencin 4 yıl boyunca (yani en az 4 yıl) evi gibi olacak. Sadece hocalar da değil. Tanıtım Günleri kapsamında görevli öğrencilerle tanışıp okumak istediği bölüm hakkında onlara daha farklı, özel sorular sorabilir.
Velileri için de çok önemli çünkü onlarda çocuklarının nerelerde okuyabileceğini görüyorlar. Ayrıca okul ücretleri hakkında, yurtlar, ödeme kolaylıkları hakkında yetkililerden bilgi alıyorlar.
Peki İstanbul Kültür Üniversitesi'nde biz ne yapıyoruz? Öncelikle "Öğrenci Adayları" sayfamızı baştan aşağıya yeniledik. Sevimli, kıpır kıpır, cillop gibi yeni bir sayfa hazırladı Bilgi İşlem. Ardından Kurumsal İletişim önderliğinde içeriği güzelce dolduruldu (ya da yenilenip güncellendi).
Bu işin önemli kısımlarından biri online medya çünkü gençler artık en çok web'i takip ediyor, bilgileri de oradan alıyor... ya da alamıyor. Yani yeterince iyi bir web sayfanız yoksa bilgi falan alamıyorlar. Web sitesi, çoğu konuda öğrencinin kafasındaki sorulara yanıt bulabileceği bir hale dönüştü kısacası.
Web'de önemli bir nokta da interaksiyon. O sırada aradığı cevabı bulamayan ya da buna zamanı olmayan bir kişi mail atarak soru sormayı tercih eder. Ne yalan söyleyeyim, bazen ben bile yeterince araştırmadan maille soru sormayı tercih ediyorum; (Tanrı ruhumuzu affetsin, hala okuma özürlü bir toplumuz).
Öğrenci Adayları sayfasındaki en önemli bölüm -ki Online Yardım bölümü tam anlamıyla hayat geçince dadından yinmeyecek- ziyaretçinin herhangi bir konuda buradan bize mail atabilmesi. Bu mail, konuyla ilgili bir kişiye ulaşıyor ve mümkün olduğunca kısa sürede bilgi talep mailine dönüş yapılıyor.
Sorulan sorular elbette ağırlıklı olarak puanlar, indirimler, burslar gibi konularla ilgili. Maile hemen dönüş yapmak çok önemli bir CRM. Çünkü bu, müşterinizi (ya da diğer bir ifadeyle onun sıkıntısını önemsediğinizi gösteriyor.) Biz de azami ölçüde kısa sürede herkese dönüş yapmaya çalışıyoruz.
Bu işin reel kısmı da var; tanıtım masaları... Ataköy kampüsünde her fakültenin bir tane tanıtım masası kuruldu. Burada fakültenin hocaları bizzat gelen ziyaretçileri karşılıyor, sorularını yanıtlıyorlar. Örneğin Elekronik Mühendisi olmak isteyen bir genç, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi masasına gidip hocalarıyla tanışabilir, dersleri sorabilir ya da örneğin okulun mühendislik eğitimiyle ilgili imkanlarını öğrenebilir. Ayrıca okulu gezip havasını soluyabilir.
Bu da çok önemeli, çünkü tercih yapılacak okul bir gencin 4 yıl boyunca (yani en az 4 yıl) evi gibi olacak. Sadece hocalar da değil. Tanıtım Günleri kapsamında görevli öğrencilerle tanışıp okumak istediği bölüm hakkında onlara daha farklı, özel sorular sorabilir.
Bu yıl üniversite puanları ve yerleştirmeleri konusunda birçok kafa karşıklığı var (ne zaman yoktu ki?) Ancak Doğru Tercih ekibi, bu konuda verilere, istatistiklere dayanarak, olabildiğince net yanıtlar vermeye ve tüm öğrencilere yardım etmeye çalışıyor. Burak Kılanç ve ekibi bu işte oldukça iyi
Comments