Skip to main content

Üniversite Tanıtım Günleri

Pekçok üniversitede olduğu gibi bizde de Tanıtım Günleri başladı. Üniversite tanıtım günleri, üniversite tercihi yapacak öğrenciler için çok önemli. Çünkü bu günlerde girmeyi istedikleri okulları tek tek dolaşıp, bölümler, fakülteler, okulun imkanları hakkında bilgi alabiliyorlar.

Velileri için de çok önemli çünkü onlarda çocuklarının nerelerde okuyabileceğini görüyorlar. Ayrıca okul ücretleri hakkında, yurtlarödeme kolaylıkları hakkında yetkililerden bilgi alıyorlar.

Peki İstanbul Kültür Üniversitesi'nde biz ne yapıyoruz? Öncelikle "Öğrenci Adayları" sayfamızı baştan aşağıya yeniledik. Sevimli, kıpır kıpır, cillop gibi yeni bir sayfa hazırladı Bilgi İşlem. Ardından Kurumsal İletişim önderliğinde içeriği güzelce dolduruldu (ya da yenilenip güncellendi).

Bu işin önemli kısımlarından biri online medya çünkü gençler artık en çok web'i takip ediyor, bilgileri de oradan alıyor... ya da alamıyor. Yani yeterince iyi bir web sayfanız yoksa bilgi falan alamıyorlar. Web sitesi, çoğu konuda öğrencinin kafasındaki sorulara yanıt bulabileceği bir hale dönüştü kısacası.

Bunu destekleyen Sosyal Medya gibi diğer mecralar da devrede. Facebook, Twitter, Linkedin gibi platformların sayfalarından da haber paylaşmaya, bilgi ya da sorulara yanıt vermeye tam gaz devam ediyoruz. Interaktif, outdoor ve yazılı medya mecraları da reklam çalışmalarımızda kullanılıyor.

Web'de önemli bir nokta da interaksiyon. O sırada aradığı cevabı bulamayan ya da buna zamanı olmayan bir kişi mail atarak soru sormayı tercih eder. Ne yalan söyleyeyim, bazen ben bile yeterince araştırmadan maille soru sormayı tercih ediyorum; (Tanrı ruhumuzu affetsin, hala okuma özürlü bir toplumuz).

Öğrenci Adayları sayfasındaki en önemli bölüm -ki Online Yardım bölümü tam anlamıyla hayat geçince dadından yinmeyecek- ziyaretçinin herhangi bir konuda buradan bize mail atabilmesi. Bu mail, konuyla ilgili bir kişiye ulaşıyor ve mümkün olduğunca kısa sürede bilgi talep mailine dönüş yapılıyor.

Sorulan sorular elbette ağırlıklı olarak puanlar, indirimler, burslar gibi konularla ilgili. Maile hemen dönüş yapmak çok önemli bir CRM. Çünkü bu, müşterinizi (ya da diğer bir ifadeyle onun sıkıntısını önemsediğinizi gösteriyor.) Biz de azami ölçüde kısa sürede herkese dönüş yapmaya çalışıyoruz.

Bu işin reel kısmı da var; tanıtım masaları... Ataköy kampüsünde her fakültenin bir tane tanıtım masası kuruldu. Burada fakültenin hocaları bizzat gelen ziyaretçileri karşılıyor, sorularını yanıtlıyorlar. Örneğin Elekronik Mühendisi olmak isteyen bir genç, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi masasına gidip hocalarıyla tanışabilir, dersleri sorabilir ya da örneğin okulun mühendislik eğitimiyle ilgili imkanlarını öğrenebilir. Ayrıca okulu gezip havasını soluyabilir.

Bu da çok önemeli, çünkü tercih yapılacak okul bir gencin 4 yıl boyunca (yani en az 4 yıl) evi gibi olacak. Sadece hocalar da değil. Tanıtım Günleri kapsamında görevli öğrencilerle tanışıp okumak istediği bölüm hakkında onlara daha farklı, özel sorular sorabilir.

Bu yıl üniversite puanları ve yerleştirmeleri konusunda birçok kafa karşıklığı var (ne zaman yoktu ki?) Ancak Doğru Tercih ekibi, bu konuda verilere, istatistiklere dayanarak, olabildiğince net yanıtlar vermeye ve tüm öğrencilere yardım etmeye çalışıyor. Burak Kılanç ve ekibi bu işte oldukça iyi

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arası...

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia...

UNILEVER'S HIDDEN X9 FACTOR

Unilever is preparing to release a new shampoo in India. While preparing the labels of the shampoos, a mischievous worker adds a statement saying “Contains X9 Factor” on the label. This last minute change added to the label is overlooked and all shampoos are printed and dispatched with this label. It will be difficult to collect millions of shampoo bottles and print labels again. When the shampoos in the stores are exhausted after six months, the new shampoos that do not say “Contains X9 Factor” are prepared properly. And what happens ... E-mails filled with anger from customers begin to fall; complaints, reproaches ... In fact, nobody has the slightest idea of ​​what the X9 factor is. But Unilever's daring to remove this feature from the shampoo they use is seen as an unacceptable behavior by consumers. What right does Unilever remove from this shampoo? In short; The more mysterious your brand is, the more "secret" the product contains, the more valuable it is fo...