Bu soru, Microsoft’un kendisine iş başvurusunda bulunanlara uyguladığı zeka testinde sorduğu bir soru. Cevabını bilmiyorsanız Microsoft’a iş başvurunuzu unutabilirsiniz.
İnternet bu konuda birçok alternatifle dolu. Önemli olan her gün birazcık zamanınızı Ar-Ge’ye ayırmak. Mesela her gün sadece yarım saatinizi internet’te mesleğinizle ilgili bilinçli bir sörfe ayırıp dünya’da neler olup bittiğini görebilirsiniz.
Geçen gün, karıştırdığım bir dergide gördüğüm bir site de işte böyle bir keşfin örneği. Bilen bilir; önceden basın kiti sadece bir dosyadan (içinde de fotoğrafların ve basın bülteninin yer aldığı bir cd, bir de basın bülteninin basılı hali) ibaret olur, basın kuruluşlarına bu gönderilirdi. Şimdi ise hayal gücü ve yaratıcılığın devreye girdiği daha yenilikçi yaklaşımları yaşıyoruz. Bu günleri de gördük yani… İşte bunlardan birisi de Lipton için hazırlanan kit. Fikir Paramarka’nın fikri. Size bir kutu geliyor. Bildiğiniz kartondan küçük bir kutu. Peki içinde neler var? Aslında içindekilere geçmeden önce Paramarka’dan biraz bahsetmek lazım. Paramarka, bir internet sitesi. Burada çeşitli markalar için dilediğiniz yaratıcı fikri paylaşabiliyorsunuz.
Yaratıcı yeteneği olan ama örneğin reklam sektöründe yer almayan biri olduğunuzu düşünün. Örneğin bir muhasebeci ya da öğretmen olabilirsiniz. (Eminim böyle çok kişi vardır). Bu arada zaten bir şekilde reklam/iletişim sektörü içinde de çalışıyor olabilirsiniz. Bir reklam gördünüz diyelim. Gazetede, dergide ya da televizyonda… Mecra önemli değil. Eminim kaç kez aklınızdan “Bence şöyle bir şey olsa daha iyi olurdu” diye geçmiştir. Bu zamana dek bu fikri kendinize saklamaktan ya da en iyi ihtimalle yakın çevrenizden birilerine anlatmanın ötesine geçemezdiniz. Oysa devir çoook değişti. Hem de hızla…
Artık herhangi bir marka, ürün/hizmet için aklınıza güzel, yaratıcı bir fikir geldiğinde bunu daha geniş kitlelerle hatta direk marka sahibiyle paylaşabilirsiniz. Ne kadar güzel değil mi?
Aslında bu, tam anlamıyla internetin sağladığı sayısız avantajdan sadece birisi. Bu fikri bulan, geliştiren ve bunu bir web sitesi yoluyla hayata geçiren http://www.paramarka.com/ önemli bir şeye imza atmış. Bu site herkese açık. Dileyen herkes üye olabiliyor, ardından da burada yer alan kampanyalar için fikirlerini, yaratıcı çözümlerini ortaya koyabiliyor. Üstelik bu fikir ve yaratıcı çözümlerden en çok oyu alıp birinci olan kişizade çeşitli ödüller kazanıyor.
Nasıl fikir ama! Ayrıca dilerseniz kendi firma/marka/hizmetlerinizin kampanyasını da burada başlatıp üyelerden yaratıcı çözümler, fikirler, görüşler alabilirsiniz. Yani burada bir nevi doğrudan son kullanıcıyla bağlantı kurma durumu söz konusu. Daha geniş bir yaratıcı kitleden çözümler alabiliyorsunuz. Tekrar Liptona dönelim. Lipton’un kampanyasında “limon” odaklı bir karakter yaratmanız isteniyor. Kutunun içinden bir adet limon (bildiğiniz limon), bir kutu oyun hamuru, düşünürken arada bir fırt çekip kafanız canlansın diye de bir şişe Lipton’un limonatası çıkıyor. Yapmanız gereken ise çok basit;
Oyun hamurları ve limonu kullanarak (dilerseniz başka alet, edevattan da faydalanabilirsiniz) bir “limon karakteri” yaratmak. Sonra da fotoğrafını çekip siteye yüklemek. Bu arada siteden diğer katılımcıların hazırladığı limon karakterlerini de görebilir, oy verebilirsiniz.
Burada amaç kazanmak değil; ya da bana göre olmamalı. Buradaki amaç, yaratıcı zihni canlı tutmak. Herhangi bir konuda fikir üretebilmek, farklı fikirleri inceleyebilmek. Yani bir nevi zihin egzersizi yapmak.
Başta sorduğum sorunun cevabını hala merak ediyor musunuz yoksa hemen internette araştırıp cevabını öğrendiniz mi? Eğer daha yazının kalanını bile okumadan araştırıp öğrendiyseniz tebrik ederim; bu yaklaşım hayatınızın bir parçası olduğu müddetçe işinizde daima başarılı olacağınıza eminim. Yuvarlak kapak asla aşağıya düşmez, ancak kapak başka bir şekilde olursa örneğin biraz yan çevrilip içine düşürülebilir.
Aslında sadece iletişim sektöründe değil, birçok alanda fikir üretebilme, yenilikçi olma, dünyayı takip etme ve kıvrak zekalı olma sizi diğer insanlardan ayıran bir özelliktir. Önemli olansa bunu bilinçli bir şekilde ve sürekli olarak yapabilmek.
İletişim sektöründeyseniz zihninizi canlı tutmak çok önemli. Sürekli araştırıp neler olup bittiğini izlemek, yorum yapmak, fikir üretmek bu işin can alıcı kısmı. Peki bunu biz zihin egzersizi mantığıyla nasıl yapabilirsiniz?
İnternet bu konuda birçok alternatifle dolu. Önemli olan her gün birazcık zamanınızı Ar-Ge’ye ayırmak. Mesela her gün sadece yarım saatinizi internet’te mesleğinizle ilgili bilinçli bir sörfe ayırıp dünya’da neler olup bittiğini görebilirsiniz.
Geçen gün, karıştırdığım bir dergide gördüğüm bir site de işte böyle bir keşfin örneği. Bilen bilir; önceden basın kiti sadece bir dosyadan (içinde de fotoğrafların ve basın bülteninin yer aldığı bir cd, bir de basın bülteninin basılı hali) ibaret olur, basın kuruluşlarına bu gönderilirdi. Şimdi ise hayal gücü ve yaratıcılığın devreye girdiği daha yenilikçi yaklaşımları yaşıyoruz. Bu günleri de gördük yani… İşte bunlardan birisi de Lipton için hazırlanan kit. Fikir Paramarka’nın fikri. Size bir kutu geliyor. Bildiğiniz kartondan küçük bir kutu. Peki içinde neler var? Aslında içindekilere geçmeden önce Paramarka’dan biraz bahsetmek lazım. Paramarka, bir internet sitesi. Burada çeşitli markalar için dilediğiniz yaratıcı fikri paylaşabiliyorsunuz.
Yaratıcı yeteneği olan ama örneğin reklam sektöründe yer almayan biri olduğunuzu düşünün. Örneğin bir muhasebeci ya da öğretmen olabilirsiniz. (Eminim böyle çok kişi vardır). Bu arada zaten bir şekilde reklam/iletişim sektörü içinde de çalışıyor olabilirsiniz. Bir reklam gördünüz diyelim. Gazetede, dergide ya da televizyonda… Mecra önemli değil. Eminim kaç kez aklınızdan “Bence şöyle bir şey olsa daha iyi olurdu” diye geçmiştir. Bu zamana dek bu fikri kendinize saklamaktan ya da en iyi ihtimalle yakın çevrenizden birilerine anlatmanın ötesine geçemezdiniz. Oysa devir çoook değişti. Hem de hızla…
Artık herhangi bir marka, ürün/hizmet için aklınıza güzel, yaratıcı bir fikir geldiğinde bunu daha geniş kitlelerle hatta direk marka sahibiyle paylaşabilirsiniz. Ne kadar güzel değil mi?
Aslında bu, tam anlamıyla internetin sağladığı sayısız avantajdan sadece birisi. Bu fikri bulan, geliştiren ve bunu bir web sitesi yoluyla hayata geçiren http://www.paramarka.com/ önemli bir şeye imza atmış. Bu site herkese açık. Dileyen herkes üye olabiliyor, ardından da burada yer alan kampanyalar için fikirlerini, yaratıcı çözümlerini ortaya koyabiliyor. Üstelik bu fikir ve yaratıcı çözümlerden en çok oyu alıp birinci olan kişizade çeşitli ödüller kazanıyor.
Nasıl fikir ama! Ayrıca dilerseniz kendi firma/marka/hizmetlerinizin kampanyasını da burada başlatıp üyelerden yaratıcı çözümler, fikirler, görüşler alabilirsiniz. Yani burada bir nevi doğrudan son kullanıcıyla bağlantı kurma durumu söz konusu. Daha geniş bir yaratıcı kitleden çözümler alabiliyorsunuz. Tekrar Liptona dönelim. Lipton’un kampanyasında “limon” odaklı bir karakter yaratmanız isteniyor. Kutunun içinden bir adet limon (bildiğiniz limon), bir kutu oyun hamuru, düşünürken arada bir fırt çekip kafanız canlansın diye de bir şişe Lipton’un limonatası çıkıyor. Yapmanız gereken ise çok basit;
Oyun hamurları ve limonu kullanarak (dilerseniz başka alet, edevattan da faydalanabilirsiniz) bir “limon karakteri” yaratmak. Sonra da fotoğrafını çekip siteye yüklemek. Bu arada siteden diğer katılımcıların hazırladığı limon karakterlerini de görebilir, oy verebilirsiniz.
Burada amaç kazanmak değil; ya da bana göre olmamalı. Buradaki amaç, yaratıcı zihni canlı tutmak. Herhangi bir konuda fikir üretebilmek, farklı fikirleri inceleyebilmek. Yani bir nevi zihin egzersizi yapmak.
Başta sorduğum sorunun cevabını hala merak ediyor musunuz yoksa hemen internette araştırıp cevabını öğrendiniz mi? Eğer daha yazının kalanını bile okumadan araştırıp öğrendiyseniz tebrik ederim; bu yaklaşım hayatınızın bir parçası olduğu müddetçe işinizde daima başarılı olacağınıza eminim. Yuvarlak kapak asla aşağıya düşmez, ancak kapak başka bir şekilde olursa örneğin biraz yan çevrilip içine düşürülebilir.
Comments