Skip to main content

Data Yönetiminde Access & Excel İşbirliği


Dijital pazarlamanın önemli iki kalesi; e-mail marketing ve mobil marketing. Her ikisinde de bolca e-mail ve GSM datasıyla içli dışlı olmanız gerekiyor. Eğer büyük bir data yoğunluğuna sahipseniz işiniz yaş...

Diyelim ki 10.000 adetlerde SMS yolladınız. Bunlardan 2.000 adeti SMS istemediğini belirtti. Bu durumda 2.000 adeti gönderi listenizden çıkarmak zorundasınız. Ama bitmedi. O 2.000 adet datayı silemezsiniz. Çünkü kanun gereği tüm datalarınızı saklamak zorundasınız. Hem de nereden, ne zaman ve nasıl aldığınızı ispat edebilir bir şekilde. Aynısı e-mailing için de geçerli.

www.casualclub.com mattr.subagames.com www.sustilo.com





Click Here! Trick Photography And Special Effects E-book


İşte bu noktada data mining süreci başlıyor. Yani datalarınızı yönetme süreci. Peki bunu nasıl yapacaksınız? Önce kısa cevabı vereyim sonra detaylı açıklamasına geçeriz; Access & Excel



Access, çoklu dataları yönetmek için çok kullanışlı bir araç. Kimileri bu noktada Excel'i önerebilir ama çoklu datalarla çalışacaksanız unutmayın ki Excel bu yükü kaldıramayabilir. Şöyle düşünün; Taşınacak bir dolu eşyanız var ve önünüzde iki araç var; biri kamyonet diğeri ise kamyon! Hangisini seçersiniz? 
Tabi Excel'in hareket kabiliyetinin daha fazla olduğu da bir gerçek. Yani dataları düzeltme, silme vb. detaylarda Excel çok daha pratik. İşte bu yüzden en verimli yöntem Access & Excel işbirliği. İşte kısa tavsiyeler;

 


* Dataların ön yıkamasını Excel'de yapın. (Temizleme, duplikeleri kaldırma vb.)
* Temizlenen dataları Access'te yığınak yapın. 
* Access'te Query yani sorgular oluşturun. (Mesela e-mail istemeyenler sorgusu... Böylece sonraki gönderimlerde dataları toplarken işiniz daha kolaylaşır)
* Sorgu sonucu ortaya çıkan dataları yine boş bir Excel'e kopyalayın ve gönderim platformuna buradan havale yapın.


Bu konunun detaylarına gireceğiz. Unutmayın; Gerek gönderim öncesi gerekse sonrasında dataların yönetiminde bu ikiliyi kullanarak zamandan ve enerjiden tasarruf edeceksiniz. Ben çevreci çalışma diye buna derim.

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia