Skip to main content

Posts

Social Media Marketing: 2014 Projeksiyonu

Sosyal medya alanında gelişmeler hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz yıl özellikle firmalar pazarlama süreçlerinde sosyal medyayla ilgili çok önemli tecrübeler edindiler. Peki 2014'de SM'de nelere dikkat etmeliyiz? SM'yi nasıl kullanmalıyız? Yönümüzü ne tarafa dönmeliyiz? ClizkZ 'de dijital pazarlama profesyoneli Krista Neher 'in güzel bir yazısı yayınlandı.  Krista bu yazısında 2014'de Sosyal Medya kullanımıyla ilgili çok güzel bir projeksiyon sunmuş. Neler ön planda olacak, neleri biraz geri plana almak lazım üzerine güzel bir yazı. Orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.   Özetlemek gerekirse; Search & Social Sosyal medya search ranking'i etkiliyor; bu Google'ın da kabul ettiği bir gerçek. O yüzden Sosyal Medya Uzmanlarının eğer bilmiyorlarsa SEO'yu öğrenmeleri, SEO uzmanlarının ise optimizasyon süreçlerine SM'yi entegre etmeleri çok önemli. Facebook'a Para Ayırın Facebook'da organik aramalardan marka sayfalarına erişim zor

Virgin America’dan Uçuş Güvenliğine Keyifli Bir Yaklaşım

Hava yolu taşımacılığında uçuş güvenliğine ne denli önem verildiğini bilirsiniz. Hepsi törensel bir sırayla ve istisnasız her uçuşta tekrarlanır.  "Emniyet kemerlerinin bağlanması, koltuğun dik konuma getirilmesi, elektronik cihazların kapatılması..."  Elbette bu kurallar yolcuların iyiliği için ama bir süre sonra "kural" oldukları için midir nedir esnetilmeye başlanır. Kemer "takılıyor" gibi yapılır, cihazlar "kapatılıyor" gibi yapılır...  Virgin America hava yollarının videosu bu konuda duyarlılığı artırmak için hazırlanmış keyifli bir video.  Açıkcası böyle bir çalışmaya emek, zaman ve para harcamış olmaları takdir edilecek bir davranış. "Zaten bilinen ve her uçuşta tekrarlanan kurallar için bu zahmet niye?" diye düşünmeden edemiyor insan. Ama baktığınız zaman, bu tür eğlenceli bir yaklaşım aslında daha akılda kalıcı ve uçuş güvenliği konularına daha duyarlı olmamızı sağlayacaktır. Marketo Blog 'da gördüğüm video

Motorola Droid Telefonun Marifetleri

Edward Norton'ın oynadığı Motorola Droid reklamı ilginç bir 48 saat geçiren bir adamın eğlenceli hikayesi eşliğinde cep telefonunun marifetlerini gösteriyor. Hem eğlenceli hem de mesajı güzel veren bir reklam;   Bu arada Motorola Droid hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz detaylar burada . Reklamdaki sahnelerin genişletilmiş versiyonlarını izlemek isterseniz onlar da burada . what?   ySense!   yeeah!

2014 Digital Marketing Trendleri 5: Remarketing

Clik Z 'nin 2014'ün öne çıkacak 5 dijital pazarlama trendi nden sonuncusundayız; Remarketing ya da yeniden hedeflenmiş reklamlar. Google Adwords Remarketing hizmetini sunduğunda pazarlamacılar için işin rengi bir anda değişti; Çünkü daha önce arama motorunda text reklam yayınlayabiliyordunuz, GDN yani Google Display network'ünde text reklam ve display banner yayınlayabiliyordunuz. Hatta ilgi tipine göre yayınlanacak ortamları da seçebiliyordunuz. Ancak hiçbiri sitenize gelmiş olan ziyaretçiyi hedefleme garantisi sunmuyordu. Remarketing ise tam olarak bunu sunuyor. Adı üzerinde (yeniden pazarlama) süreci başlatıyor. Nasıl mı? İşte sistem şöyle işliyor;  Diyelim ki bir ziyaretçi sitenizdeki sayfalardan birini ziyaret etti. Daha net örnek vermek gerekirse sunduğunuz ürün/hizmetlerden birinin sayfasını ziyaret etti. Örneğin "sağlık sigortası" hizmetinin ya da ürün olarak " kadın ayakkabılarının" sayfasını. Sayfada gezindi, fiyatlara baktı, ürünlerin