Skip to main content

Posts

Sosyal Medya Yönetiminde Pareto İlkesi ve 80/20 Kuralı

19.yy'da yaşamış İtalyan ekonomist Pareto, ülkedeki toprakların %80'inin halkın %20'lik bir kesimine ait olduğunu tespit eder.  Bunun üzerine yapılan çalışmalarda Pareto'nun ilkesinin sadece İtalya'daki toprak dağılımıyla sınırla kalmadığı anlaşılır. Yani günlük yaşamımızda hemen her alanda azınlığın çoğunluğa etkisi olduğu görülür.  Örneğin Excel kullanıyorsanız kullanım sürenizin %80'inde programın en fazla %20 özelliğini kullanıyorsunuzdur. Telefonunuzun kullanma süresinin %80'inde özelliklerin en çok %20'sini kullanırız. Ya da zamanımızın %80'inde giydiğimiz kıyafetler gardrobumuzdakilerin %20'sidir. Burada illa 80 ve 20 olarak düşünmeyin, oran 90'a 10'da olabilir. Önemli olan azınlığın çoğunluk sürecinde kullanımıdır. Bu ilkeden yola çıkarak sosyal medya yönetimi üzerine de bir araştırma yapılmış. Sosyal medyada neredeyse tüm marka/kurumlar benzer bir mantıkla sayfalarını yönetiyorlar. O da potansiyel müşteriye ulaşmak ya da el

Social Media Marketing: 2014 Projeksiyonu

Sosyal medya alanında gelişmeler hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz yıl özellikle firmalar pazarlama süreçlerinde sosyal medyayla ilgili çok önemli tecrübeler edindiler. Peki 2014'de SM'de nelere dikkat etmeliyiz? SM'yi nasıl kullanmalıyız? Yönümüzü ne tarafa dönmeliyiz? ClizkZ 'de dijital pazarlama profesyoneli Krista Neher 'in güzel bir yazısı yayınlandı.  Krista bu yazısında 2014'de Sosyal Medya kullanımıyla ilgili çok güzel bir projeksiyon sunmuş. Neler ön planda olacak, neleri biraz geri plana almak lazım üzerine güzel bir yazı. Orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.   Özetlemek gerekirse; Search & Social Sosyal medya search ranking'i etkiliyor; bu Google'ın da kabul ettiği bir gerçek. O yüzden Sosyal Medya Uzmanlarının eğer bilmiyorlarsa SEO'yu öğrenmeleri, SEO uzmanlarının ise optimizasyon süreçlerine SM'yi entegre etmeleri çok önemli. Facebook'a Para Ayırın Facebook'da organik aramalardan marka sayfalarına erişim zor

Virgin America’dan Uçuş Güvenliğine Keyifli Bir Yaklaşım

Hava yolu taşımacılığında uçuş güvenliğine ne denli önem verildiğini bilirsiniz. Hepsi törensel bir sırayla ve istisnasız her uçuşta tekrarlanır.  "Emniyet kemerlerinin bağlanması, koltuğun dik konuma getirilmesi, elektronik cihazların kapatılması..."  Elbette bu kurallar yolcuların iyiliği için ama bir süre sonra "kural" oldukları için midir nedir esnetilmeye başlanır. Kemer "takılıyor" gibi yapılır, cihazlar "kapatılıyor" gibi yapılır...  Virgin America hava yollarının videosu bu konuda duyarlılığı artırmak için hazırlanmış keyifli bir video.  Açıkcası böyle bir çalışmaya emek, zaman ve para harcamış olmaları takdir edilecek bir davranış. "Zaten bilinen ve her uçuşta tekrarlanan kurallar için bu zahmet niye?" diye düşünmeden edemiyor insan. Ama baktığınız zaman, bu tür eğlenceli bir yaklaşım aslında daha akılda kalıcı ve uçuş güvenliği konularına daha duyarlı olmamızı sağlayacaktır. Marketo Blog 'da gördüğüm video

Motorola Droid Telefonun Marifetleri

Edward Norton'ın oynadığı Motorola Droid reklamı ilginç bir 48 saat geçiren bir adamın eğlenceli hikayesi eşliğinde cep telefonunun marifetlerini gösteriyor. Hem eğlenceli hem de mesajı güzel veren bir reklam;   Bu arada Motorola Droid hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz detaylar burada . Reklamdaki sahnelerin genişletilmiş versiyonlarını izlemek isterseniz onlar da burada . what?   ySense!   yeeah!