Skip to main content

Posts

Krallık, Cumhuriyet ve İmparatorluğun Şehri: Roma

Gülnurla balayı gezimiz için planladığımız yer Roma’ydı. İkimizde tarihi, Akdeniz kültürünü ve tatlarını sevdiğimiz için bu plan heyecan vericiydi ve nitekim gezimiz de öyle oldu. Doğal olarak Roma’yı birçok yönden İstanbulla kıyasladık ki bu noktada Roma sizi hayal kırıklığına uğratabilir; o yüzden bunu önermem. Yine de şunu söylemeliyim; Romayla İstanbul’u kıyasladığınızda İstanbul’un bir “uzay şehri” gibi kaldığını göreceksiniz. Havaalanı, tren istasyonu, metroları, tren ve otobüslerini gördüğünüzde içiniz acıyıp hüngür hüngür ağlayarak adamlara sadaka vermek gelebilir içinizden. Ancaaak! Tarih söz konusu olunca roller değişiyor bir anda. Evet, orada da talandan nasibini alan yerler var tabi; örneğin Kolezyum. Ancak tarihi yaşatma ve koruma konusunda Romayı gördükten sonra İstanbul için bir kaldırım kenarına oturup “Vahaleeeey” diye bağrınızı döve döve ağlamak gelecek içinizden. İşte gezi notları; Fontana di Trevi  Ya da bizde yanlış bilinen adıyla “Aşk Çeşmesi” . Yanlı

Türkiye Gençliği Araştırması 2011

Türkiye Gençliği Araştırması 2011 , a photo by Makcicek on Flickr. İstanbul Kültür üniversitesinin Konda Araştırma şirketi ve Bersay İletişimle gerçekleştirdiği  araştırmanın sonuçları basın toplantısında paylaşılıyor. Araştırma, Türkiye gençliğinin (15-30 yaş arası) beklentileri, öncelikleri ve değerleriyle ilgli sonuçlar içeriyor.  Gençlerin idolleri Araştırmada gençlerin geleneklere önem verdiği, belli bir idolü olmadığı, toplum kuralarına uymaya özen gösterdiği ortaya çıktı.

Düğün Hediyemiz

Düğün hediyemiz , a photo by Makcicek on Flickr. Efendiiim, sonunda o stresli ama güzel günü atlattık. Fotoğrafları da ufak ufak yayınlıyorum. İşte düğün hediyesi olarak dağıttığımız sabunlarımız. Şeker vs. yerine farklı ve daha kalıcı bir hediye olsun istedik. Her biri farklı esansta sabunlar incili ve dantelli bezle sarılarak dağıtıldı. Umarım misafirlerimiz de memnun kalmıştır.

02.05.2011

02.05.2011 , a photo by Makcicek on Flickr. Düğün masalarının numaraları hazır. Sıra geldi diğer on milyon detaya..

İpek'ten kelebek konseptli çikolataaaam

İpek'ten kelebek konseptli çikolataaaam , a photo by Makcicek on Flickr. Bir insanın inceliği, zarifliği böyle olur işte. Sevgili İpek çikolatanın üzerine davetiyemdeki kelebek konseptini üşenmeyip (hem de zamanını ayırıp) uyguluyor. Teşekkürler İpekçim! Allah hep gönlüne göre versin.

Unilever’in Gizli X9 Faktörü

Unilever, Hindistan’da yeni bir şampuan çıkarmaya hazırlanmaktadır. Şampuanların etiketleri hazırlanırken muzip bir işçi etiketin üzerine “X9 Faktörü İçerir” diye bir ibare ekler. Etikete eklenen bu son dakika değişikliği gözden kaçar ve tüm şampuanlar bu etiketle basılıp dağıtıma gönderilir. Milyonlarca şampuan şişesini toplatıp etiketleri yeniden bastırmak zor olacağından iş oluruna bırakılır. Altı ay sonra mağazalardaki şampuanlar tükenince, etiketi düzgün hazırlanmış yani “X9 Faktörü İçerir” yazmayan yeni şampuanlar mağazalara sevk eder. Ve olan olur... Müşterilerden öfke dolu e-mailler yağmaya başlar; şikayetler, serzenişler… Aslında kimsenin X9 faktörünün ne olduğu hakkında en ufak fikri yoktur. Ama kullandıkları şampuandan Unilever’in bu özelliği kaldırmaya cüret etmesi, tüketiciler tarafından kabul edilemez bir davranış olarak görülür. Unilever ne hakla şampuandan bu özelliği çıkarır? Kısacası; Markanız ne kadar gizem taşıyorsa, ürünün içeriği ne kadar “sır” barındırı

Markaların Yükseliş Reçetesi; Ritüeller

Magners adlı İrlanda elma şarabı markası İngiltere’de oldukça popülermiş. Neden dersiniz?  Popüler bir isimle anlaşıp reklam çalışmalarını değiştirmediler. Yeni ürün çeşitleri çıkarmadılar. Formüllerini, ambalajlarını da değiştirmediler. Öyleyse? Yıllar önce, İrlanda’nın Tipperary bölgesindeki pub’ların çoğunda henüz buzdolabı olmadığından, Magners’i soğutmak için üzerine buz atılırmış. Farketmişler ki elma şarabı, üzerine buz atılınca yani soğutulunca tatlığı azalıyor ve daha hoş bir lezzet kazanıyor.  Böylece, o günden sonra barmenlerin Magners’i şişeden yarım litrelik bir bardağa boşaltıp üzerine de bolca buz eklemesi bir alışkanlığa dönüşmüş. Yani bir ritüel doğmuş. Bu ritüel zamanla tüketicinin gözünde markayla özdeşleşmiş; hatta insanlar markayı “buzlu Magners” diye tanınır olmuş. "Method in the Magners" videosu kaynak; http://theinspirationroom.com/daily/2010/method-in-the-magners/ Bir marka için tüketicinin bir ritüel yaratması (Kolaya limon sıkmaktan