Skip to main content

Posts

Unilever’in Gizli X9 Faktörü

Unilever, Hindistan’da yeni bir şampuan çıkarmaya hazırlanmaktadır. Şampuanların etiketleri hazırlanırken muzip bir işçi etiketin üzerine “X9 Faktörü İçerir” diye bir ibare ekler. Etikete eklenen bu son dakika değişikliği gözden kaçar ve tüm şampuanlar bu etiketle basılıp dağıtıma gönderilir. Milyonlarca şampuan şişesini toplatıp etiketleri yeniden bastırmak zor olacağından iş oluruna bırakılır. Altı ay sonra mağazalardaki şampuanlar tükenince, etiketi düzgün hazırlanmış yani “X9 Faktörü İçerir” yazmayan yeni şampuanlar mağazalara sevk eder. Ve olan olur... Müşterilerden öfke dolu e-mailler yağmaya başlar; şikayetler, serzenişler… Aslında kimsenin X9 faktörünün ne olduğu hakkında en ufak fikri yoktur. Ama kullandıkları şampuandan Unilever’in bu özelliği kaldırmaya cüret etmesi, tüketiciler tarafından kabul edilemez bir davranış olarak görülür. Unilever ne hakla şampuandan bu özelliği çıkarır? Kısacası; Markanız ne kadar gizem taşıyorsa, ürünün içeriği ne kadar “sır” barındırı

Markaların Yükseliş Reçetesi; Ritüeller

Magners adlı İrlanda elma şarabı markası İngiltere’de oldukça popülermiş. Neden dersiniz?  Popüler bir isimle anlaşıp reklam çalışmalarını değiştirmediler. Yeni ürün çeşitleri çıkarmadılar. Formüllerini, ambalajlarını da değiştirmediler. Öyleyse? Yıllar önce, İrlanda’nın Tipperary bölgesindeki pub’ların çoğunda henüz buzdolabı olmadığından, Magners’i soğutmak için üzerine buz atılırmış. Farketmişler ki elma şarabı, üzerine buz atılınca yani soğutulunca tatlığı azalıyor ve daha hoş bir lezzet kazanıyor.  Böylece, o günden sonra barmenlerin Magners’i şişeden yarım litrelik bir bardağa boşaltıp üzerine de bolca buz eklemesi bir alışkanlığa dönüşmüş. Yani bir ritüel doğmuş. Bu ritüel zamanla tüketicinin gözünde markayla özdeşleşmiş; hatta insanlar markayı “buzlu Magners” diye tanınır olmuş. "Method in the Magners" videosu kaynak; http://theinspirationroom.com/daily/2010/method-in-the-magners/ Bir marka için tüketicinin bir ritüel yaratması (Kolaya limon sıkmaktan

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia

Tütün Reklamı Yapmıyorlar ki!

Bir İngiliz firması olan Gallaher Group tarafından üretilen Silk Cut, (2000’lerde firma Japanese Tobaco tarafından satın alındı.) 1997’de İngiltere’de başlayan tütün yasağına hazırlanıyordu. Firma, reklamlarında logoyla birlikte mor bir ipek , kuşak ya da bir şekilde mor rengi kullanmaya başladı. Amaçları, logolarında bulunan mor rengini tüketici zihnine yerleştirmek, tüketici zihninde bu renkle anılmaktı. İşe yaradı. Tüketiciler artık mor ipek kumaşı Silk Cut logosuyla, dolayısıyla da markayla özdeşleştirmişlerdi bile. Yasak başladığında, şirket sigaradan ya da Silk Cut markasından hiç söz etmeden sadece mor ipek kumaşları kullanarak otoban billboardları hazırladı. Bir süre sonra yapılan bir araştırmada, tüketicilerin %98’i (nedenini tam söyleyemeseler de) bu ilanlarla Silk Cut arasında bağlantı kurmuştu. Kısacası masum görüntüler (at sırtındaki maskülen bir alfa erkeği, vahşi doğa, kırmızı tonlar ya da mor bir ipek kumaş), biz farkında bile olmadan bilinçaltımızda markayla ba