Skip to main content

Markaların Yükseliş Reçetesi; Ritüeller

Magners adlı İrlanda elma şarabı markası İngiltere’de oldukça popülermiş. Neden dersiniz? 

Popüler bir isimle anlaşıp reklam çalışmalarını değiştirmediler. Yeni ürün çeşitleri çıkarmadılar. Formüllerini, ambalajlarını da değiştirmediler. Öyleyse?

Yıllar önce, İrlanda’nın Tipperary bölgesindeki pub’ların çoğunda henüz buzdolabı olmadığından, Magners’i soğutmak için üzerine buz atılırmış. Farketmişler ki elma şarabı, üzerine buz atılınca yani soğutulunca tatlığı azalıyor ve daha hoş bir lezzet kazanıyor. 

Böylece, o günden sonra barmenlerin Magners’i şişeden yarım litrelik bir bardağa boşaltıp üzerine de bolca buz eklemesi bir alışkanlığa dönüşmüş. Yani bir ritüel doğmuş. Bu ritüel zamanla tüketicinin gözünde markayla özdeşleşmiş; hatta insanlar markayı “buzlu Magners” diye tanınır olmuş.

"Method in the Magners" videosu kaynak; http://theinspirationroom.com/daily/2010/method-in-the-magners/
Bir marka için tüketicinin bir ritüel yaratması (Kolaya limon sıkmaktan çorbaya yoğurt katmaya dek) büyük bir şans aslında. Çünkü tüketici bu şekilde markayı kişiselleştirmiş oluyor.

Özellikle büyümek isteyen ya da zor durumdaki bir marka için bunları keşfetmek ve sonrada tüketicinin geneline yaymak etkili bir reçete.
Kaynak: buy.ology (S.102)

what? ySense! yeeah!

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia