Skip to main content

Ayıptır Bireysel Pazarlama

 "Eskiden günlük tutmanın amacı geriye dönüp baktığınızda neler yaptığınıza dair şeyler içindi. Lakin şimdi (sanal ortama geçmesiyle) bir allahın kulu da kendi için yazıyorsa Allah belamı versin dediğim bir yer haline geldi. Yani ilimsel şeyler yazanlar bile eminim ki derinlerde bir çeşit marketing hesaplaması içindeler. Bu yüzden birgün, hepimiz koşa koşa kırtasiyelerin yolunu tutacağız. Daha gerçekçi şeyler için ve benim için bu yarın olacak". (sufishco, 17.01.2009 02:05)

Yukarıdaki açıklama, ekşisözlükte "blog"lar hakkında yazılmış bir çok açıklamadan biri. Komik ve bir o kadar da doğru bir tespit. İyi de derinlerdeki marketing hesaplaması yanlış, gayri ahlaki bir şey mi? Dahası kaç kişi bunun bilincinde içerik üretiyor? Yani aslında kaç kişi marketing'in sadece şirket/markaya özel birşey olmadığını biliyor? Bir sohbetimizde Çerkez Karadağ; "Türkler tüccar bir millet değildir. Bizde ticaret, diğer etnik milletlerin katkılarıyla varolmuştur" demişti. Bir başka doğru tespit daha....

Belki de bu yüzdendir ki ticaretle, pazarlamayla ilgili konular biz de heryerde konuşulmayan,dar kalıplara sıkışmış konular olarak kaldı. Bireysel pazarlama adına birinin yaptığı çalışma bıyık altından gülünerek karşılandı. Belki de ayıplandı.

Sonuç olarak blog ya da benzeri herhangi bir çalışma "bireysel marketing" çalışmasıysa yani bu amaçla yapılıyorsa bile bu hiçde kötü birşey değil. Buna destek olmak ise hepimize yarar sağlayacaktır. Saklı ceverherler için internet'ten daha güzel bir sahne olabilir mi?

İşin sanal/gerçek kısmına gelince, işte bu ayrı bir konu...

Comments

Ekşi sözlükteki yorumu bende başarılı buldum.Okurken hem hak verdim hem de güldüm.:)

Bana göre bu iş izleyici modülünün eklenmesinden sonra bozuldu...
Eskiden kendimizce yazıyor,belli sayıda aldığımız yorumlara seviniyorduk.
İşin rengi bir sonra değişti,topluluk içinde hırs haline getirip saat başı blog güncelliyenler türedi.Hizmet daha çok kullanılmaya ve başkaları daha çok para kazanmaya başladı.
Buradan birşey kazanılır mı?Şahsım adına ruhen alınan dinlence benim için yeterli.Tabi başkalarının okuyor olması da hoşuma gitmiyor değil.:)))

Paylaşım için teşekkür ediyor,size iyi çalışmalar diliyorum.

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia