Skip to main content

Rögar Kapağı Neden Yuvarlaktır?

Bu soru, Microsoft’un kendisine iş başvurusunda bulunanlara uyguladığı zeka testinde sorduğu bir soru. Cevabını bilmiyorsanız Microsoft’a iş başvurunuzu unutabilirsiniz.


Aslında sadece iletişim sektöründe değil, birçok alanda fikir üretebilme, yenilikçi olma, dünyayı takip etme ve kıvrak zekalı olma sizi diğer insanlardan ayıran bir özelliktir. Önemli olansa bunu bilinçli bir şekilde ve sürekli olarak yapabilmek.

İletişim sektöründeyseniz zihninizi canlı tutmak çok önemli. Sürekli araştırıp neler olup bittiğini izlemek, yorum yapmak, fikir üretmek bu işin can alıcı kısmı. Peki bunu biz zihin egzersizi mantığıyla nasıl yapabilirsiniz?

İnternet bu konuda birçok alternatifle dolu. Önemli olan her gün birazcık zamanınızı Ar-Ge’ye ayırmak. Mesela her gün sadece yarım saatinizi internet’te mesleğinizle ilgili bilinçli bir sörfe ayırıp dünya’da neler olup bittiğini görebilirsiniz.

Geçen gün, karıştırdığım bir dergide gördüğüm bir site de işte böyle bir keşfin örneği. Bilen bilir; önceden basın kiti sadece bir dosyadan (içinde de fotoğrafların ve basın bülteninin yer aldığı bir cd, bir de basın bülteninin basılı hali) ibaret olur, basın kuruluşlarına bu gönderilirdi. Şimdi ise hayal gücü ve yaratıcılığın devreye girdiği daha yenilikçi yaklaşımları yaşıyoruz. Bu günleri de gördük yani… İşte bunlardan birisi de Lipton için hazırlanan kit. Fikir Paramarka’nın fikri. Size bir kutu geliyor. Bildiğiniz kartondan küçük bir kutu. Peki içinde neler var? Aslında içindekilere geçmeden önce Paramarka’dan biraz bahsetmek lazım. Paramarka, bir internet sitesi. Burada çeşitli markalar için dilediğiniz yaratıcı fikri paylaşabiliyorsunuz.

Yaratıcı yeteneği olan ama örneğin reklam sektöründe yer almayan biri olduğunuzu düşünün. Örneğin bir muhasebeci ya da öğretmen olabilirsiniz. (Eminim böyle çok kişi vardır). Bu arada zaten bir şekilde reklam/iletişim sektörü içinde de çalışıyor olabilirsiniz. Bir reklam gördünüz diyelim. Gazetede, dergide ya da televizyonda… Mecra önemli değil. Eminim kaç kez aklınızdan “Bence şöyle bir şey olsa daha iyi olurdu” diye geçmiştir. Bu zamana dek bu fikri kendinize saklamaktan ya da en iyi ihtimalle yakın çevrenizden birilerine anlatmanın ötesine geçemezdiniz. Oysa devir çoook değişti. Hem de hızla…

Artık herhangi bir marka, ürün/hizmet için aklınıza güzel, yaratıcı bir fikir geldiğinde bunu daha geniş kitlelerle hatta direk marka sahibiyle paylaşabilirsiniz. Ne kadar güzel değil mi?
Aslında bu, tam anlamıyla internetin sağladığı sayısız avantajdan sadece birisi. Bu fikri bulan, geliştiren ve bunu bir web sitesi yoluyla hayata geçiren http://www.paramarka.com/ önemli bir şeye imza atmış. Bu site herkese açık. Dileyen herkes üye olabiliyor, ardından da burada yer alan kampanyalar için fikirlerini, yaratıcı çözümlerini ortaya koyabiliyor. Üstelik bu fikir ve yaratıcı çözümlerden en çok oyu alıp birinci olan kişizade çeşitli ödüller kazanıyor.

Nasıl fikir ama! Ayrıca dilerseniz kendi firma/marka/hizmetlerinizin kampanyasını da burada başlatıp üyelerden yaratıcı çözümler, fikirler, görüşler alabilirsiniz. Yani burada bir nevi doğrudan son kullanıcıyla bağlantı kurma durumu söz konusu. Daha geniş bir yaratıcı kitleden çözümler alabiliyorsunuz. Tekrar Liptona dönelim. Lipton’un kampanyasında “limon” odaklı bir karakter yaratmanız isteniyor. Kutunun içinden bir adet limon (bildiğiniz limon), bir kutu oyun hamuru, düşünürken arada bir fırt çekip kafanız canlansın diye de bir şişe Lipton’un limonatası çıkıyor. Yapmanız gereken ise çok basit;

Oyun hamurları ve limonu kullanarak (dilerseniz başka alet, edevattan da faydalanabilirsiniz) bir “limon karakteri” yaratmak. Sonra da fotoğrafını çekip siteye yüklemek. Bu arada siteden diğer katılımcıların hazırladığı limon karakterlerini de görebilir, oy verebilirsiniz.

Burada amaç kazanmak değil; ya da bana göre olmamalı. Buradaki amaç, yaratıcı zihni canlı tutmak. Herhangi bir konuda fikir üretebilmek, farklı fikirleri inceleyebilmek. Yani bir nevi zihin egzersizi yapmak.

Başta sorduğum sorunun cevabını hala merak ediyor musunuz yoksa hemen internette araştırıp cevabını öğrendiniz mi? Eğer daha yazının kalanını bile okumadan araştırıp öğrendiyseniz tebrik ederim; bu yaklaşım hayatınızın bir parçası olduğu müddetçe işinizde daima başarılı olacağınıza eminim. Yuvarlak kapak asla aşağıya düşmez, ancak kapak başka bir şekilde olursa örneğin biraz yan çevrilip içine düşürülebilir.

Comments

:))valla hiç düşünmediğim bir soruydu.Çok hoşuma gitti.İzin verirseniz sizden ilham alarak bu konuya bloğumda değinmek isterim.

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia